en fin uke

tenk vi har allerede brukt nesten en uke uti juli ,vi våknet til 9+ regn og nysnø i fjella .

Vi har jobbet på hytta hele uken bortsett fra en dag ,det var meldt regn og jeg fikk koselig besøk ,da tar vi arbeidsfri hvet dere

jeg fikk besøk av Mergrethe (utifriluft ) hun er så koslig å være ilag med ,har truffet henne 2 ganger tidligere men det er jo hyggelig når bloggvenner finner veien inn i fjorden til meg da :=)) 4 stk har vært her til nå og det er jo kjekt :=))

Hva skulle  vi finne på når det regnet ? en tur rundt garden måtte det bli ,ei blid tøtte når vi hadde gått alle bakkane opp

hun fikk hilse på bukkane ,dei går med nofence rundt halsen ,da slipper dei gjerde ,dei går kun i det området dei har tilgang til ,bonden styrer det på nett

vi kunne gått bilveien ned igjen ,men Margrethe er ei dame som ikke er redd for litt vått gress ,så jeg tok storrunden med henne ,ingen beitedyr hadde vært det så gresset vokste nesten til halsen på oss,joda vi ble våte men vi hadde tørre bukser og sko begge too :=)

når vi hadde skiftet klede spurte jeg om hun ville se hytta og det ville hun,og da var det kjekt å få en hilsen i hytteboka

skulle gjerne hatt mer tid ilag der oppe ,jeg tror hun ville likt turen opp til Bonndalsbakken ,men hvem hvet hun kan jo komme flere ganger

da vi kom ned fra fjellet sto vår koslige nabo i tunet vårt ,han såg etter meg sa han ,91 år gammel og ville gi meg en stor skål med jordbær fra hagen sin ,snakk om å være heldige ,is hadde vi fryseren ,så før Margrethe kjørte videre ble det is og helt ferske og kortreiste jordbær på oss.

Det var en utrolig koslig dag ,og selv om att det var en grå dag så regnet det ikke for hele turen vi gikk ute ,snakk om flaks

siden har vi igjen jobbet på hytta ,jeg rensker fortsatt opp rundt hytta ,nå er det trappa som har fått oppmerksomhet ,nå er den rein og fin et trappetrinn som hadde glidd ut har jeg fikset såå den er stødig igjen

slik såg trappa uut før jeg begynte å renske opp :=)

og mannen jobber med veggen ,litt plundrette når en må opp og ned fra stilas for hver gang noe skal skjæres ,og så var batteriet tomt ,ja da var det bare å avslkutte og kjøre ned igjen så en får lade opp ,jepp vi koser oss der oppe ,og etter att Margrete dro har vi jammen hatt sol hele tiden med litt skyer innimellom .

I dag er vi hjemme ,vi skal en tur til Volda ,det regner ,var bare 9+ da jeg sto opp og nysnø i fjella ,hmm var det ikke en uke ut i juli vi var ?

Ha en fin dag da

 

20 kommentarer

Siste innlegg