en ganske så fin dag

Ja det ble virkelig en ganske så fin dag i dag ,det hadde meldt regn,men det ble lite av regnet ,jeg gikk en tur ut i hagen og fikk ryddet ut nedklipte tomatplanter i drivhuset,det er tung jobb og to smekkfulle trillebår,for ikke å ødelegge ryggenvar det nok i dag,så tar jeg mer en annen dag :=) gikk inn og tok med strikketøy opp til svigermor,det var koselig å få henne hjem igjen etter et langt opphold på sykehjemmet etter et knebrudd i juli.

Så ringer ei venninne som vil komme en tur,hun skal spasere så jeg går henne i møte

vakkert ut i fjorden og litt sol i fjellsiden også

Møtte venninna mi og vi gikk hjem til meg,jeg hadde laget bløtkake da eg venta besøk av ei datter og et barnebarn ,ble nok til venninna mi også,da hun skulle hjemmgikk jeg sammen med henne halve vegen igjen

 

hun gjorde meg oppmerksom på noen svære sopp som vokste på en haug med grus,aner ikke hvilken sopp det er men fin var den da

da jeg ruslet hjemover kom noen få regndråper,men ikke mer enn att jeg holdt meg tørr  og like før jeg kom hjem ringer min datter,hun hadde kommet og satt oppe hos svigermor .

Det ble en hyggelig ettermiddag og kaken ble godt motatt

I morgen har frodith utfordret oss til å gå i kjole ,jeg har tatt utfordringen ,hadde egentlig planer om å bære ut gammel mold fra plantekassene i drivhuset,men vi får se,kan jo egentlig gjøre det selv med kjole på :=) været får bestemme orker ikke jobbe i hagen om det regner ,men nå er det kvelden så da sier jeg bare god natt da

4 kommentarer

Siste innlegg