en helg går fort

Så var ennå en helg over og vi skriver februar,med februar kom bittelitt snø også.

Vi tok en tur til Måløy i går,besøkte min mamma

da vi satt og spiste frokost her hjemme i går var det grønt og fint ute,når jeg sitter på kjøkkenet ser jeg ut et lite vindu på stua,der satt alle dei fine fuglene som vi har besøk av for tiden

det var medan vi satt og hygget oss att vi ble enige om en tur,og da valgte vi å kjøre over Grønndalen ene veien,er liksom litt hyggelig å kunne kjøre en vei frem og en annen tilbake

over Grønndalen var det skikkelig vinter og glatt,nesten så en angret et øyeblikk på att vi valgte denne veien,men det gikk greit og vi kom til Nordfjordeid,her tok vi en stopp ,jeg kjøpete litt garn ,babyull :=) og vi kjøpte med litt mat som vi skulle lage til hos mamma

jeg reiste uten krykker,det var første gang,det ble til slutt ganske smertefullt å trakke,var glad jeg kom til bilen igjen,på Eid regnet det og det sluddet og regnet hele veien videre til Måløy,men der var det fint og nesten blå himmel :=) min mamma bor i dette store huset,da jeg var jentunge var dette sjukeheim,den er flyttet og sjukeheimen ble gjort om til leiligheter :=)her får vi fin utsikt over hele Måløy

Da det begynte å mørkne tok vi farvel og kjørte hjemover igjen,denne gangen kjørte vi gjennom Bryggja før vi kom til Eid igjen ,som sagt kjekt å velge forskjellige veier

gjennom Bryggja er det bare å nyte,for det er så vakkert her langs fjorden

så kjørte vi hovedveien tilbake til Grodås og ikke over Grønndalen,ennå var butikken åpen så vi stoppet og handlet litt før vi kjørte helt hjem,da vi kom hjem var det kvitt,den grønne vinteren var borte,ikke mye snø men nokk til att det lysnet litt i mørket :=)

I dag var været helt forferdelig til ca kl 14 da løyet det og ble bra,men jeg var sliten etter en hel dag ute og foten verket,så jeg har vært inne i hele dag,har ikke sittet stille da,jeg har mine strikkeoppskrifter 2 etasjer opp,og jeg har gått opp og ned dit 4 ganger i dag i tillegg var jeg innom svigermor og drakk kaffe i kveld ,der min svoger og svigerinne også var.Jeg går i grunnen nokså greit uten krykker nå,så sant jeg har ortosen på,men fyameg det er grisevondt å gå opp trapper,så jeg tenker alle turene opp og ned alle trappene jeg har gått i dag er god trening :=)

I morgen er det mandag og ny uke ,håper den blir fin for oss alle

18 kommentarer

Siste innlegg