en kveldstur

dagen i dag startet tidlig,det er slik i disse coronatider att vi ikke får komme når vi vil og besøke dei gamle på heimen,så vi hadde bestilt tid i dag og måtte derfor tidlig opp :=) 30 min er det en får være der på besøk,men vi lurte oss til litt ekstra tid .Så bar veien videre til elsdte datter før det ble en tur innom yngste sønn også før veien gikk hjem .Det ble mye sitting i både bil og sete så da jeg kom hjem måtte jehg ut og gå,kveldsturen varte litt over 2 timer og veien gikk gjennom opp bakkane og gjennom skogane

skogen har mange fine farger,som på rød fluesopp,fin på bilde men der stopper det,ikke en du plukker med deg

vakre rødskrubb ,denne vokser bare i symbiose med bjørk ,en god matsopp men må varmebehandles i 15-20 min

det er godt å gå i granskogen synes jeg

så dukker der plutselig opp noen steinsopp :=)

noen er trøtte av dagen ,men dei er fine på bilde alikavel ikke sant

veien går videre og så høgt opp en kan komme ,og videre til neste skog

og her får vi en nydelig utsikt ut gjennom fjorden

gjennom neste skog,ikke mye sopp her,men trimmen og utsikten er grei å få også

det ser nesten ut som att skyene vil sprekke opp men det er lureri snur eg meg er det slettes ikke blått

der er det grått og når jeg kom hjem var det faktisk nysnø i fjelltoppene ,og nå er det bare 8+ ute

men jeg var varm og god,fin temperatur å gå i oppoverbakker og gjennom skog og litt fikk jeg no med hjem også :=) en fin kveldstur

10 kommentarer

Siste innlegg