en ny høst

God morgen ,etter mange dager med frost og vinterfølelse har vi fått en ny høst,i går hadde vi hele 12,8+ ute .Det var også koselig å se hvor hardføre noen planter er ,vi hadde jo frost i mange dager og det var helt nede i 6.5-

slik såg det ut i forrige uke ,men nå er det noe helt annet

det er disse to som er igjen nå av det som blomstrer ,oktoberbergknapp og kinasøte :=)

fra frosne veier som måtte strøss med sand er der no deilig løv som lager en herlig lyd når du går gjennom løvet

som lita jente elsket jeg å gå ute i grøfta og sparke i det tørre løvet ,det gir en følelse som bare føres godt ,høsten er en fin tid synes eg :=))

Nå som vi har fått varmepumpe så er det jo ikke noe stress med høst og vinter heller for du verden så deilig det er å stå opp til en lun varme i heimen ,selv den iskalde gangen er lun nå forr vi lar døra inn til stue og kjøkken stå oppe :=) tror dette var en god investering ja .Så er det tid for julemesser ,denne helgen er det messe her inne hos oss,vi hadde oss en tur i går ,tok ikke bilder eg da men det var helt stappa fullt ,både  bodene og i avdelingen der en kunne kjøpe seg kake og kaffe ,folk koste seg .

Jeg kjøpe eplemost som vi skal ha i julen ,den tok jeg ikke bilder av men en granne av oss som har spelsau hadde levert ulla til selbuspinneri i år og hentet hjem nydelig garn i ullens farge ,jeg kjøpte 2 nøster som var 100 g nøster

gleder meg til å tetse ,hadde planer om å strikke votter ,men tror det er nok til både votter og sokker ,det er slitesterkt og veldiig kortreist :=) og helt naturlige farger rett fra sauen ,kosta litt men det kan jeg støtte uansett :=)

I dag er det nok en fin mild dag ute ,hva dagen vil bringe får tiden vise mulig vi tar oss en søndagstur

 

8 kommentarer

Siste innlegg