en nydelig dag

I disse dager er det viktig å finne fine ting å fylle dagen med,og når sola skinner blir det ikke feil å gå en tur :=) Nå traff jeg på ei som gikk turen ilag med meg,ingen av oss er syke men vi holdt avstand der vi ruslet sammen :=)

Jeg strikker og det er jo ingen bombe :=) og så er våren på vei,da er tiden inne til å gå ut og plukke noen vitaminer med inn til smaksrike salater .

måtte ha noen søte knapper og disse med sau på falt jeg for da jeg fant dem på butikken for en tid tilbake siden :=)

genseren fikk følge av en bukse har strikket i bambino og det er ca str 3 mnd

kan ikke klage på været i dag og når det vart så fint kom lysten til å plukke litt ville vekster til dagens lunch

i grønnsakshagen plukket jeg litt luftløk,den ligger og surrer i litt smør nå,deilig å ha til fisken vi skal ha til middag :=)

ellers plukket jeg marikåpe,løvetann,syreblad og skvalderkål,på denne tid er det friske og gode smaker i salaten

har du ikke prøvd ennå ? ja da er tiden for å gå på jakt etter gode smaker i naturen her nå,når en ikke får være sosiale ,når mange ikke får gå på jobb,ta en tur i skogen eller utmarka og se hva som vokser,men innhent litt kunskap om hva som er spiselig først om du ikke kjenner noen sorter fra før,disse 4 her bør alle vite hva er og jeg kan trygt anbefale dem i salaten

Håper dere alle har laget dere en fin dag i dag ,det har iallefall jeg gjort ,ha en fin kveld også da

12 kommentarer

Siste innlegg