en sosial helg

det har vært langhelg og den har vært sosial ,veldig koslig .

Jeg har skrevet det tidligere att søsteren til min mann og hennes mann har bygd seg rorbu her på Leira,det er snart innflyttingsklart nå så denne uke var dei her og vasket ,fikk på plass spisebord og jammen campet dei også ,så vi ble innvitert ned på frokost i dag :=)

det var en god del skyer i helgen ,men temperaturen var fin,trengte ikke jakke på ute

det var flere her inne som fristet med muffins denne helgen,så jeg måtte lage jeg også,gluten og laktosefrie fylt med blåbær plukket i skogen ,men hadde litt igjen i fryseren

det lyste så vakkert i gresset nede ved fjorden,det viste seg å være sopp,vakre sopp men jeg aner ikke hvilken sopp dette er

vakker poselyng,ser den helst på snaufjellet,men her dukket den opp i grusen nede ved sjøen

vakker blomstereng rundt garasjen vår :=) tenkte jeg skulle høste litt av dette og tørke til te,løvetannte er rensende for blodet sies det

mye av dagen var vi her nede i går og så ble vi innvitert ned til frokost i dag ,det var hyggelig ,i tillegg til oss og svigerinne /svoger hadde vi med svigermor

grønnt og blått,har dere tenkt over kor vakre dei fargene er sammen :=)

tjelden har vært litt hissige i år,ja den såg seg selv i ene vinduet på rorbua og slåss mot den umulige tjelden i speilbilde,til slutt måtte svoger feste på en presenning ,da ble det fred,men egga har den lagt midt på nabotomta ,heldigvis har eigeren av tomta ikke kommet for å grave ennå ,tipper det ikke blir før ungene er klekket heller for det skal komme 2 rorbuer til her,men når hvet jeg ikke ,tjelden kjeftet litt på meg da jeg kom og hilste på ,ville vise svigermor og svigerinne hvor egga låg :=) det er på andre uke dei ruger og dei skal ruge i ca 24-27 dager ,greit å la dem få fred

vi gikk en liten tur i dag og denne bokfinken gikk eller hoppet da ilag med oss et stykke på veien :=)

en fin helg :=)

 

12 kommentarer

Siste innlegg