en stubbe

tidligere i vinter tok vinden et par svære trær oppom huset vårt,det har vært mye dårlig vær så vi har ikke jobbet med veding en stund,men i dag sa jeg att nå måtte vi prøve å rydde litt opp,det står igjen en svær stubbe etter et av trea

normalt sager mannen stubben kortere ,men det er vått og veldig bløtt å jobbe her oppe og stubben er svær så vi lar den stå igjen slik,når jeg nå først skriver om denne stubben ,så bor det mange på denne stubben,bare det er grunn for å la den stå igjen :=)

en liten eine har slått rot på stubben og den håper jeg vokser seg stor og fin

en bregne har slått rot på stubben ,er det sisselrot ?

skogsyre bor på stubben

og selvfølgelig forskjellige lav og mosearter,så det er mange som trenger denne stubben ikke sant :=)

fin utsikt da å jobbe fra ,men det er fryktelig bløtt,støvlene sugde seg fast noen ganger ,men mannen fikk saget opp resten av rotvelten og jeg bar alt til tørr grunn så det er mulig å hente veden med traktor

noen av stubbane var svintunge ,hjelp kor eg svetta der jeg gikk att og fram med stubber og stokker

er det fantorangen som ligger der og ser opp på meg mon tro ,tung var han så jeg ga opp og ba mannen løfte bort denne

hvet dere hva jeg tenker,jo att jammen er det godt att den stive og støle kroppen kommer etter en slik arbeidsøkt og ikke medan en holder på hi hi

 

10 kommentarer

Siste innlegg