en uke er over

God morgen ,så var en uke over ,en uke med full rulle her i heimen .

Vi har hatt besøk av søster,svoger og med seg hadde dei et barnebarn og en vovse :=) og når tante kommer vil mine barn også komme på besøk så her var et par dager da heimen var varm for å si det sånn :=) 11 til middag ene dagen og 9 til middag andre dagen ,vi var på tur til Oldedalen,spiste middag på Stryn ,en dag var søster hos vår mor i Måløy ,da benyttet jeg dagen til klesvask og enkel husvask ,det plaskregna hele uke ,noe så utgjort for da dei reiste i går fikk vi igjen blå himmel og fint vær,men men uken var fin den så det gikk greit .

da vi ventet på att besøket vårt skulle komme tok vi en tur til Stryn ,der var det Strynemesse og underholdning med KjellKjellen veldig kjekt og mye godt ble med hjem som ble solgt i bodene ,både røykalaks og spekepølser :=)

første dag med besøk og jeg dro min søster med i skogen ,Lyra lurte på om vi var seriøse,hun sette seg på bakbeina og nektet å gå ,barnåler og annet festet seg i pelsen og det liker ikke slike små frøkner,så søster måtte bære vovsen .

Formålet med turen var å la min søster på oppleve et ønske og skogen innfridde vi fant steinsopp og søster fikk plukke den og hun fikk spise den :=)

på tur ,her lufter vi oss i Stryn

vi kjører helt frem til parkeringen for Briksdalsbreen ,men det ble ingen tur å gå ,det striregnet og vi var ikke kledd for tur i plaskregnet

så vi kjører tilbake til Stryn og spiser middag ,her har høstet virkelig tatt tak ute

det blir ingen bilder av barna ,men dei koste seg og det gjorde vovsen også

det ble mye bygging

men aller mest tegning ,skriving klipping og liming rundt kjøkkenbordet.

Men en uke går fort og søster og hennes tar farvel ,da vi igjen ble alene i går svingte vi oss en snartur opp på hytta

snøen kom i fjella i løpet av uken ,må jo innrømme att det er vakkert

nye gule støvler og dei fikk snø på seg i går ,for snøen lå litt i gresset ved hytta

jeg fikk hentet det jeg skulle ha på hytta ,låste og vi kjørte ned fra fjellet igjen .

I dag våknet jeg til vinterens første dag med frost,2minus og kvite marker ,og siden solen bare såvidt viser seg seint på ettermiddagen så ligger frosten hele dagen

ikke noe å gjøre med det ,tiden er der for både frost og snø nå ,men vinterdekka er på så det er bare å ta det som kommer ,og i dag blir det strikkekafe ,jeg har fått haik så jeg slipper å gå ,godt det i dag :=)

16 kommentarer

Siste innlegg