en uke med sommer

Vi har virkelig hatt en sommeruke her hos oss,sola har varmet og sommerkledene har komt frem ,det har vært tid for lette sommerkjoler,shorts og ja bikinitopper også ,jeg har vært i hagen nesten hele uken ,hadde et avbrekk med basar på Bjørke ,jeg ruslet det litt over 2 kilometerene til Bjørke i sandaler og sommerkjole og bare levde med varmen på kroppen ,nå er det nede på normalen igjen hva temperatur sier og i dag har det regnet litt,det var helt greit for vi har vært i Volda på handel og andre nødvendigheter

struutsevingene er store og fine ,litt mindre i hagen min men dei kommer fort,jeg gikk gamleveien bak tunellen da jeg gikk til basaren

kan ikke huske att skogen og naturen har våknet så til di grader opp så tidlig før ,husker da jeg var yngre ,vi var alltid spendt på om skogen ble grønn til 17 mai ,i år var den grønn i april

så var jeg på Bjørke og basaren var på bedehuset bak det kvite huset på bilde,det kvite huset er foresten gamlebutikken ,jeg har handlet i den i tidligere tider :=) begynner vist å dra på årene hi hi .

Det var koselig på basar og jammen vant jeg et gavekort på en klesbutikk,så det blir en tur på handel en dag ,mulig denne uken .

vi fikk låne kverna til naboen så vi kunne kverne greiner til urtehagen min ,den virket ikke som den skulle så fikk ikke kvernet alt,men vi får se ,kanskje det blir når naboen har tid å ordne den ,det haster ikke ,ellers har mannen lurt til seg et bilde uten att jeg såg det :=) ikke lett å luke da kneet krangler når jeg bøyer meg,mye av dagen jobbet jeg ved å sitte rett ned på baken ,gikk greit det også ,koser meg virkelig der nede .

I morgen melder dei sol igjen ,da skal et bedd bak drivhuset jobbes med,kjøpte med meg noen stauder i dag som skal plantes bak drivhuset,vi skal ha konfirmasjon til helgen ,barnebarn nr 2 og siden jeg skal lage noe av maten så er jeg litt opptatt innimelloom ,sånn er dett og neste uke er min søster her,skal prøve å titte innom litt alikavel

16 kommentarer

Siste innlegg