en vårlig dag

I dag var det virkelig vårlig ute ,det gav meg lysten på å jakte etter vårtegn ,jeg er fullt klar over att det er februar ennå ,men vårtegna begynner å dukke opp hos oss.

blå himmel,sol som kryper ned i bygda og snøen kryper høgre og høgre opp i fjjella

hasselen er full av grønne rakler ,ja or også ,så har du allergi så er det på tide å begynne med medisinering for å dempe plagene som kommer med pollen

hasselen har også begynt å blomstre ,blomsten er bitteliten ,men har du først oppdaget den så vil du like den

det begynner å spire og gro nå som snøen er borte

jeg går til Bjørke og der står skarven på båtbryggen

jeg går til kirken ,her ligger litt snø ennå mellom gravene ,litt rart for det er kun der det ligger snø ,jeg rydder graven til svigerfar etter julen før jeg rusler hjemover igjen

dei første snøklokkene blomstrer i husveggen til huset ved kirken

jeg burde gå gjennom tunellen ,men jeg gikk på utsiden ,gamleveien og det gikk bra ,litt skummelt for det kan komme isklumper fra fjellsiden

det er jo så vakkert på utsiden av tunellen ,iallefall slike dager som i dag

så er jeg tilbake på Leira

hjemme jobbet jeg litt i hagen og fikk raket bort en god del gammelt løv,jeg ryddet blomsterpottene for gamle sommerblomster og jammen dukket det opp en liten vårblomster i ene potten også

og dere i neste uke blar vi i kalenderen ,da skriver vi mars ,så våren er virkelig i annmarsj

16 kommentarer

Siste innlegg