en varm dag

Ja i dag fikk vi jammen en varm dag,så varm att jeg måtte ta en dusj midt på dag og skifte klede,og det til tross for att jeg allerede var lettkledd

jeg jobbet i hagen,jeg fortalte dere for litt siden att reven hadde vært i hagen og gravd opp potentillaen jeg nylig kjøpte og plantet,men det har gått bra med planten,jeg fikk sett den i jorda igjen og tettet med stein rundt planten,nå tettet jeg rundt begge plantene  og det var ikke nok,når vi var borte i helgen har reven vært på fære igjen og revet opp den andre potentillaen,om den overlever er jeg litt i tvil om,meget mulig jeg må kjøpe en ny ved høve

dere ser den vesle potentillaen mellom dei store steinene ,den er grønn så den vil nok overleve,

men den som ble gravd opp i helgen ser heller bedrøvelig ut (

i dag har jeg lagt noen matter rundt buskene,vann går gjennom men det hindrer litt ugress og forhåpentligvis reven i å komme til

det ser ikke videre vakkert ut ,men skal en bekjempe reven så må dette til,resultatet skal nok bli bra når jeg er ferdige

med vakre steiner skal all brun matte skjules,og greier mikkel rev å kaste opp planter når alt er dekket med stein,ja da blir jeg overasket :=)

Dette er egentlig ingen god jobb for kroppen min,men det blir lett å vedlikeholde på sikt ,og det er jo målet mitt :=)

Da kroppen sa stopp ,var det bare å gi seg medan jeg stod på beina

noe blomstrer her nå,en vakker hageazalea,og når den er ferdige var jo planen att det orange skulle overta ,men slik det ser ut nå blir det ikke blomster på potentillaen i år ,men det kommer en ny vår neste år

varm etter hagearbeidet,så her bar det rett i dusjen :=) etterpå ruslet jeg en liten tur ned til sjøen,der var det to tjeld som hadde en merkelig oppførsel

jeg fortod straks hva som gav den merkelige oppførselen,og selv om tjelden ble litt sur på meg måtte jeg bort og se :=)

3 vakre egg,dei er på str med hønseegg,jeg krysser fingrane for att dei får klekket frem kyllingane sine,plassen burde være et godt valg iallefall :=)

det ble uansett en fin dag :=)

nå blomstrer syrinen,3 kvite har jeg og det er første år dei blomstrer

nå blomstrer rhododendroen jeg kjøpte i år :=) å den var vakker

ja jeg bakte et brød også i dag,et uten gluten og hvete,brødet ble høgt og fint ,skikkelig skorpe slik jeg liker det,ja bortsett fra den lyse fargen så ble det akkurat som dei vanlige brødene jeg bruker å bake,hvorfor dette brødet ? jo jeg skal ikke spise gluten ifølge legen min :=)

13 kommentarer

Siste innlegg