Endelig kom dagen

For meg er sommerens høgdepunkt den dagen jeg igjen får treffe min søster ,vi bor langt unna hverandre og ser hverandre altfor skjelden ,men vi har vært flinke til å reise på sommerferie sammen :=) i år fikk vi til bare 10 dager ,men lykka mi er att jeg får besøk her hjemme i begynnelsen av september også :=)

Så vi reiser fra Fagernes og nå begynner jobben hvor vi skal treffe hverandre ,det ble noen telefoner fram og tilbake men til slutt ble vi enige om en campingplass ikke langt fra reisen videre sin utgangspunkt

campingen låg koselig til men det ble et værskifte ,for litt ut på kvelden fikk vi torevær ,jeg tror det slo ned rett over hode på oss for der jeg satt i bobilen ilag med søsteren min ristet hele bilen og jeg kjente strømmen gjennom fingrane ,det var en skummel opplevelse men heldigvis gikk det fort over

utenfor bobilen oppdaget jeg noen svarte prikker som levde,det var bittesmå frosker :=)søte da :=)

neste dag pakket vi sammen og reisen fortsatt mot første mål

blåfargeverket

første stopp er ved noen koslige små butikker og cafe

desverre regnet det så vi tok ikke en kaffekopp her men handel ble det på meg alikavel

en veske ,jeg kunne bare ikke la være og jeg elsker ugler :=) når vi snakker om ugler så har jeg dem i hagen igjen hver natt og hver morgen plukker jeg fjær,på altanen :=)

ja ja vi kjører videre til blåfargeverket sin utstilling og butikken der en får kjøpe glass i blått

det er fint å rusle her bare synd alt var så vått ,men pytt det var ikke kaldt så vi klaga ikke

fin kunst både inne og ute i hagen ,vi koste oss med iskrem under tak og selvsagt ble noe blått med hjem

jeg liker å dekke frokostbord når vi er to her hjemmeog har gjester ,så et vakkert glas til sylte ble kjøpt,så kommer min søster med 2 ekstra ,ja hun var ganske sikker på att jeg ikke bare sette frem en sort med sylte på bordet :=) og jepp dei har vært i bruk for jeg dekker bord hver eneste helg :=)

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg