endelig litt varme

På andre dagen nå har vi fine temperaturer,i går kom vi oppi 17+ ,da jeg tok natta var det ennå 12 + og nå er det 11+ ,og best av alt,det er ikke kalde vinder ute :=)

med krykker ruslet jeg en liten tur ned til fjorden,lengre orker jeg ikke så lenge jeg ikke får trå på hælen,men det var deilig å lufte seg ,ikke bare fikk jeg lufte meg,men det fikk klesvasken også,det var en perfekt dag for å vaske klede og tørke dei ute i den lune vinden :=)

det blir noe støv når en pusser opp,og siden det blir sparklet og pusset fikk stuegardinene seg en vask også,men jeg henger dem ikke opp før stua er ferdige :=)

tror ikke tjelden likte snømengden vi fikk sist helg ,men i dag koste dei seg på kaia

tittei,dei er så fine :=) og utsikten er upåklagelig der dei nyter sola

i hagen blomstrer påskeliljene ,dei rakk å sprette ut til påske,ikke alle da men noen ,såpass att dei pynter opp i hagen

hestehoven lyser også opp nå til påske,den var sein å komme i blomst hos oss,ennå har den ikke kommet alle steder her,men da er den desto finere nå i påsken

jeg tittet etter ramsløken i hagen min,det ser ut som att hjorten har gitt opp å tygge mer på den,så nå får bladene vokse seg større

dei bladene som var spist på vokser fint nå :=) og jeg ser den har spredd seg litt mer i år enn i fjor så det blir nok ramsløk etterhvert når den får vokse litt mere :=)

i drivhuset vokser spinaten ,den har nesten doblet størrelse siden sist helg ,så nå kan jeg bruke den

så oppdaget jeg en liten søt en,for jeg har et par krukker i drivhuset og der har en stemorsblomst vokst seg frem fra en plante jeg hadde sist sommer

har kjøpt noen også men ikke fått plantet dem,kanskje jeg skal gjøre det i morgen :=)

jeg har også noen kuleprimula,dei kommer sakte men sikker dei også nå,det er noe med denne våren fargene nytt liv,en setter litt ekstra pris på det tror jeg

videre ser jeg etter pinseliljene ,det blir mange av dem også i år

dei får bare vente litt,for jammen ser eg att dei melder snø igjen på torsdag,bare en dag,men det er nok til å gi blomstene en liten knekk da,får bare krysse fingrana for att det i såfall er den siste snøen vi får i år

for nå svulmer det med knopper på fruktærne ,iallefall på plommetrea  :=)

tenkte dere skulle få se fremgangen på stua ,men det får bli i morgen :=) ha en fin kveld da

10 kommentarer

Siste innlegg