endelig

ja i dag fikk jeg den første skikkelige turen i utmarka etter kneopperasjonen,litt kjenner jeg må innrømme det,men hallo ,det var bare så godt å gå der og nyte naturen uten snø og is under beina :=)

det er under en uke siden jeg gikk denne turen,da plumpet jeg ned i dyp snø som rakk meg nesten opp til kne :=)

det er så vakkert,nesten alt da,jeg har jo vært melkebonde,vi hadde rundballer vi også,men vi ryddet opp etter oss,noen bønder synes ikke det er så nøye med all denne plasten som ligger igjen ute på jordene

her står det igjen 10 rundballer som hjorten ødela for et par år siden,nå fungerer dei som blomsterbedd for høymolen,fint ? nei aldeles ikke ,og den som eig disse rundballene ,ja den bonden representerer SP ,jeg som alltid trodde att SP var bondens parti,men ønsker bonden att jordene skal se slik ut da ? jeg bare spør jeg

Bare å gå vider så er det heldigvis mest vakkert å kvile øyene på

som denne marken full av festlige små tuster :=)

da jeg skulle gå her langs skogen oppdaget jeg mikkel rev ,men jeg fikk ikke bilder av ham,eller henne ,det var ikke en fullvoksen rev,men den var tykk og fin i pelsen,det er vel et tegn på att den har hatt en god vinter :=)

jeg går gjennom tunet til en granne,der blomstrer det så vakkert

hjemover gikk jeg ned gjennom heimebeita hvor vi hadde ungdyrene våre den gang vi hadde melkekyr :=)

det ble en fin tur,godt å endelig kunne bevege seg litt igen :=)

 

12 kommentarer

Siste innlegg