er livet så fargeløst ?

I dag var vi på service med bilen ,det fant sted i Ålesund komune så vi fikk en hel dag på tur .

Jeg hoppet av på Moa ,et stort kjøpesenter ,for å sitte hos bilforhandleren i noen timer å vente var ikke for meg.

Først funderte jeg på å kjøpe ny topp kanskje to men det ble ingen og jeg lurte på om livet var så fargeløst

en hel butikk med bare kvitt ,lys beige og grått ,kjære vene hvordag hadde jeg sett ut med mitt kvite hår ? nei med slike farger blir det ingen kjøp på denne fruen her nei.

Hva gjorde jeg så da når jeg ikke fant noe til meg selv ? jo jeg kjøpte julegaver ,hele 10 stk så jeg er rimelig fornøgde og da jeg var ferdig dukket mannen opp :=) bra timing ,vi kjøpte oss middag før vi kjørte til ferga og så videre tilbake til Ørsta/Volda ,første stopp her var på hageland ,jeg måtte ha litt mer til hagen :=) jeg kjøpte noen løker men tok ikke bilde ,ene  pakken var krokus ,så kjøpte jeg et lite tre/busk

Frangula alnus

Ron Williams :=) en trollhegg eller en i den familien ,den får kvite blomster på våren ,blir vakker gul om høsten ,ca 2 m høg kan den bli og den tåler ned mot 35- grader :=) og selv om det har meldt regn i morgen skal jeg nok  få plantet denne nye i hagen :=)

vi handla så litt kolonial før vi kjørte hjemover,men vi svingte ikke av inn mot oss vi fortsatte rett fram til Hornindal ,mannen skulle forhåndstemme ,jeg er jo ferdige ,da jobben var gjort stoppet vi på kaia og hilste på Svanhild

Svanhild er en ringmerket svane som slo seg til her i mai ,og den er ganske så tam :=) jeg har gått tur ilag med henne før jeg .Svanhild hadde en dramatisk opplevelse i sommer da en kvinne prøvde å vri hode hennes rundt ,øyevitnes sier det var så att denne kvinnen prøvde å slå knute på halsen til den stakkars svanen ,lenge viste ikke veterineren om hun måtte avlivast,men jeg er glad hun sakte men sikkert ble god igjen ,og kvinnen som ble anmeldt håper jeg får en passende straff/bot for den grusomme ugjerningen

hun var nok ikke helt trygg etter den grufulle hendelsen ,men jeg fikk stryke henne varsomt på nakken et lite øyeblikk

en fin dag og en koselig møte med Svanhild og jeg håper hun aldri får oppleve en slik grusom hendelse flere ganger ,skjønner virkelig ikke hva som får noen mennesker til å være stygg med dyr

14 kommentarer
    1. hehehe jeg liker disse nye fargene – og det er bare å ta et sjal med mange farger i halsen og vips – farger! Jeg ser det er mye beige, hvitt og grønt og brunt. Jeg liker brunt og beige 🙂
      Litt av en svane du møtte på!!
      Men ærlig talt??? Prøvde en kvinne å knyte halsen??? Aldri hørt på maken altså…..

      1. fargene er greie dei ,men med grått hår blir en fort bleik synes eg da :=) sjal blir for varmt inne ,må være en fargerik topp :=) ja en kvinne prøvde å knyte halsen ,og det medan mange sto og så på ,en tok bilde av registreringsnummeret hennes og anmeldte henne ,hva slags straff hun får eller har fått hvet jeg ikke men det ble en politisak ,svanen var tilbake til kaia på Grodås for første gang i går siden hendelsen og den var svært tillitsfull :=)

    2. Det kan du si, himmel – fryktelig. Stakkars Svanhild. Bra det går bra med henne. Hun virker veldig tillitsfull.
      Er det et svakt fargespekter på klær i år altså. Jeg har ikke vært på butikk. Har kanskje kunna bruk tida nå, men her i Trondheim regner det, så tror butikker får være.
      Hørtes spennende ut det treet du skal plante. Gleder meg til å se hagen etter hvert. ❤️

      1. ja det er godt Svanhild kom seg ,det ble veteriner og røndtgen på henne og bilda viste att noen halsvirvler hadde forskjøvet seg ,så en stund trodde dei den måtte avlivast,det er trist når mennesker mishandler dyr .Ja det var særdeles lite farger å se i butikken og det er kjedelig :=) farger må jeg ha i livet mitt

    3. Stakkars Svanhild da. Er det mulig å være så slemme mot en uskyldig fugl. Man blir så sjokkert. Jeg har også sett Svanhild, men jeg ante ikke at hun var så tam.
      Men den butikken der, den hadde jeg nok gått forbi. Det er heller ikke farger for meg, eller det er jo ikke farger i det hele tatt? Men jeg sier som Mette. Fram med skjerf i friske farger, så kan klærne bli lekre til oss alle.

      1. ja det kan du si ,hun påsto att det var i nødverge ,men hallo den er tam ,spiser av hendene til barna og jeg fikk klappe den varsomt,tror ikke hun var en stor trussel nei .
        Jeg kan ikke ha sjerf inne i hus ,det blir for varmt ,så slike farger kjøper ikke jeg nei,ikke til det lyse gråe håret mitt hi hi

    4. Det er vel trenden da, med slike blasse farger. Ikke noe for meg heller, med mitt lyse hår. Dessuten liker jeg sterke farger. Jeg skjønner ikke at noen kan gjøre slikt mot er dyr. Hadde svanen vært aggressiv, løpt etter og kløpet så er det jo naturlig å prøve å dytte den unna seg, men den tamme svanen gjorde vel ikke det. Det hørtes ille ut det som hadde skjedd. Godt at det ser ut til å gå bra med Svanhild nå.😊

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg