Erlerie

Det heter seg att vi skal ha 3 erlerier før vinteren slipper skikkelig taket,nå har vi hatt våre tre etter mitt regnestykke ,så håper jeg att jeg har rett att det vi har nå er den siste,ja for akkurat nå er det faktisk kvitt ute,men slik var det ikke hele dagen,vi hadde sol i ettermiddag,det var grønne marker og sola varmet godt,nå er det vinter og det snør fortsatt ute

kvite fjell og grønne marker,det var det vi våknet opp til,så kom en tett snøbyge og en til ,men da vi hadde spist middag kom sola og det var faktisk varmt i ryggen,det ble en spasertur

det var fuglekvitter,er ikke sikker på hvilken dette er en trelerke eller en heipipelerke er det jeg tror,og av disse heller jeg mest mot heipipelerke

bratte fjellsider ,blå himmel og skogen er grønn

små fioler titter frem og strekker seg mot lyset

mose og sopp vokser sammen på døde trær,er jo fint da

turen gikk både langs veien og gjennom beite,frodigt og fint

Da vi kommer hjem har grannen hentet 3 nye sambygdinger ,dei skal bo ute så her kan en hilse på hver dag

2 damer på 6 uker og en liten herremann på 4 uker ,jobben deres i sommer er å bryte opp hele denne marka og det tipper jeg att dei greier helt utmerket :=)

det er koselig med dyr ,og grannen sine blir koset med mye noe som gjør att dei blir glad i mennesker,kjekt for da kommer dei springande om en går forbi og vil hilse på :=)

Om dei liker den første kvelden her er jeg ikke helt sikker på,men dei har et hus med rikelig halm inni så det går nok bra,ja hvorfor jeg lurer ?

jo sånn ser det ut her nå ,en real erlerie ,får bare håpe den er bortevekk igjen i morgen

6 kommentarer

Siste innlegg