Erlerie

Ja dere har vel hørt om erleia ? når våren er her skal vi vistnok ha 3 erlerier før vinteren slipper skikkelig taket ,i dag fikk vi 1 erlerie,våkna til et kvitt landskap :=) jeg valgte alikavel å gå en tur,turen ble mye lengre enn planlagt og nå er alt det kvite bortevekk igjen ,slike erlerier liker jeg,dei som kommer og går samme dag hi hi

dagen startet med et lavt skydekke

snøen hadde lagt seg som et tynt dekken over naturen

jeg gikk tur i utmarka og jammen kom det en liten snøbyge der snøfnuggene dalte sakte forann meg

noen har vært sultne i vinter,lite viste jeg att hjorten spiste bark fra gamle grantrær

snøfnuggene avtar og fjelltoppane åpenbarer seg igjen

høgt oppe på låvetaket synger gjerdesmetten

turen fortsetter rundt garden

vel heime igjen har snøen smeltet bort

tystbasten blomster like vakkert bak fjøsen

jeg avslutter turen med å plukke inn litt fra naturens spisskammers,små friske løvetannblader,skvalderkål og syreblad,som unge er disse friske og gode i en salat,proppfulle av vitaminer og gode smaker,tenker jeg tar inn litt fra grønnkålen som har begynt å spire på ny også og blander det hele ilag med litt hjertesalat,det blir godt :=)

nå skinner solenså da stikker jeg ut i drivhuset en liten stund :=)

10 kommentarer

Siste innlegg