et lite babyteppe

Her strikkes det en del mellom spaserturer og husarbeid :=)

Da yngste sønn og samboeren ventet sitt første barn viste jeg ikke kjønnet,men et lite teppe kunne jeg alltids strikke

lilla bestemte jeg meg for,det burde passe til både gutt og jente.

Det ble ei lita jente

og lille Mathilde elsker teppet sitt,iallefall i følge sønn.Dette teppet strikket jeg i garne nordlys.

Sist jeg var og besøkte dem spurte han om jeg kunne strikke et slikt teppe til,ja for det var så mykt og godt,og siden det er første gang sønn spør om ho mor kan strikke noe så måtte jeg si ja.

i går kveld ble teppet ferdigt,jeg hadde liggande 3 nøster med delight,like mykt som nordlys :=) det var 3 forskjellige fargesammensetninger i nøstene som er flerfarget,jeg valgte å bruke alle tre,halve nøste før jeg skiftet til neste nøste,på den måten stripet jeg teppet så det ble passe fargeforskjeller gjennom hele teppet ,og siden det ble jente kunne jeg trygt bruke disse nøstene som inneholdt en god del rosa :=)

Jeg mener gutter også kan ha rosa,men er nå finast på jenter da når dei er så bittesmå hi hi

Satser på att lille Mathilde blir fornøgd med dette teppet også :=)

Nå må jeg ut og lufte meg ,for her er det vekselsvis 14+ og 15 + ute ,må liksom  nyte det så lenge det varer

14 kommentarer

Siste innlegg