et lite sjul

Så skjedde det som ingen av oss ønsker,vannbrønnen er så og si tom ,jeg har vatn ,men i etasjen over meg er trykket dalende og litt opp i bakken er grannen helt uten vann,det siger til vann i brønnen vår fra 2 plasser ,den ene er tørr den andre kommer det bittelitt,så er vi alle flinke og ikke bruker mer enn vi må kan det fylle seg litt innimellom så vi har til mat og kroppsvask ,jeg vasket et par gulv i dag ,men tok ikke mer vann i bøtta enn att jeg fikk bløyta tvoga ,som dere skjønner har vi så og si ikke hatt regn for hele sommeren så langt.

Ja ja vi må greie oss verre for bonden som har geiter ,dei har ikke samme brønn som vi ,men jeg håper dei ikke går tom.

Ellers har jeg fiska ,det var så deilig å stå på kaia i dag morges

halve fjorden var i en så nydelig farge ,som aqua ,men jeg fikk det ikke frem på bilde ,her ser det blått ut ,men det var ikke så blått ,jeg fikk en liten lyr og en makrell ,jeg håper å kanskje få en lyr til i kveld ,da blir det litt flere fiskekaker ,makrellen har jeg saltet ,skal prøve å varmrøyke den i morgen _=)

så har jeg laget et lite sjul til ispinnehuset mitt ,jeg følte att det var behov for det

det er jo ikke noe koselig med det røret som stikker frem ,det er til batteri for lysene ,hva gjør jeg da ?

jeg bygget et sjul ,og inn i denne åpningen legger jeg røret

sånn

sånn ble det ,jeg vurderer å legge et lite vedalag innfor døren så røret ikke synes fra framsiden ,så kan en tro det er et vedsjul :=)

og medan eg tenker videre kan huset stå på sjenken

8 kommentarer

Siste innlegg