et liv er over

god morgen ,så var denne helgen over,tradisjonen tro dro vi og handla litt på lørdag den turen gikk til Stryn på hjemvei tok vi en liten ekstratur så ble det en fin dagtur av den handleturen

da vi kom hjem spiste vi litt før vi gjorde oss klare for veding,vi fikk et lass men mesteparten av tiden ute ble av det snakkesalige sorten for det var mange ute og gikk ,da karane kom sammen hadde dei mye å snakke om og det trengs det også

vi fikk en fin lørdagskveld.

Da vi våknet søndag ville vi gå en tur gjennom skogen oppe i beite,der måtte vi konstantere att livet var over foor den store flotte einene som stod der så flott

ikke bare den store einen som måtte gi tapt for dei sterke vindane vi har hatt ,treet med ugkekassen gikk også

og bak det treet ligger et svært tre,så det blir ikke lange veien neste gang vi skal ut og sage ved,for vi må rydde der oppe i beite oppom huset ,vi fortsatte og gikk turen gjennom skogen

snøen er borte og i skogen ligger flere trær nede ,men det er gamle mosegrodde trær ikke nye av året

jeg fant en liten nøtt eller stein ,den hadde dannet røtter og ut vokste det en spire,ikke aner jeg hva det er men jeg tok litt jord fra skogen og pakket rundt roten og la till papir rundt,denne har jeg plantet i grønnsakshagen så får vi se om den vil spire videre og vise oss hva dette er for noe :=)

vi kom ut av skogen og til en hytte som er oppe i bygda ,der hadde jammen vinden røsket opp hele rekken med trær i et jafs,snakk om og muren den var akkurat like hel :=)

vi gikk ned til hovedveien og ut til sommerfjøsane ,i vår tid på garden har vi ikke brukt sommerfjøsen ,men svigerfar brukte den

bor det tusser i skogen ?

vi begir oss på hjemvei ,vi var ute og gikk i over 4 timer,det var en fin dag ,i dag er det ikke en fin dag det øsepøser ned ute,så vi får se hva min dag bringer ,uansett ønsker eg dokke en fin dag

25 kommentarer

Siste innlegg