et liv med farger

i dag tittet jeg litt på god morgen norge,dei snakket om årets trender og farger ,farger og farger sier nå jeg kvitt beige ,så lyst som mulig ,men ikke hos meg nei ,her er det ikke mye trender for jeg trives best med masse farger rundt meg .

Soliv hekler en rute om dagen ,det prøve nathles å gjøre også ,jeg har heklet mange men det er mange år siden ,lenge har teppet ligget på loftet,men i sommer fikk det æren av å komme ned på stuen ,for det var her nede det passet best :=)

fargeglad slik jeg liker det ,jeg har et strikket også som jeg også er glad i ,resteteppe av alle tynne trådrester jeg hadde liggande et år

så får dei som liker lys beige og grått pynte heimen sin med det ,jeg holder meg til fargene min :=)

Ute regner det så i dag har jeg kost meg med strikkepinner inne

lyseblått på pinnane,en liten ullbukse som skal varme en lite pjokk :=)

før regnet satte inn,ja det var opplett da jeg stod opp :=) gikk jeg ut i grønnsakshagen og hentet inn mer luftløk,det blir mye så jeg tok bare den nedre delen ,resten får bli til jord igjen

har kuttet alt i biter og puttet det i fryseren ,litt fikk bli med i dagens middag

det hadde seg slik att jeg nå hadde veldig mye squash ,så dagens middag ble lasagne ,men jeg brukte ikke lasagneplater men squash som jeg høvlet med ostehøvel ,la det lagvis med kjøttsaus og kvitsaus laget fra bunnen av ,det ble nok til 2 former så kan jeg fryse den ene ,den andre spiste vi opp til middag og det var skikkelig godt .

2 squash gikk med så ennå hadde jeg mange ,da lagde jeg en kake ,en gulrotkake der gulrot ble byttet ut med squash

oi oi det ble en saftig og god kake

jeg har fått på glasur ,smørost,melis og sitron ,denne skal jeg lage flere av for det gikk med bare 1 squash,det betyr att jeg ennå har 7 stk i kjøleskapet :=) en deilig kake å ha i fryseren ,utenglasur da :=)

en kosedag vil jeg kalle dagen i dag

14 kommentarer
    1. Så masse du plukker inn. Smarte oppskrifter lager du også, så dette ble nok godt.

      Ja, jeg hørte det på Godmorgen Norge i dag også. Beige,og så lyst og blekt som mulig. Samtidig hadde naboen hørt på radioen og der sa de fortsatt sort og hvitt???? Hvem skal man høre på tro? Jeg bryr meg ikke, for hos meg er det om jeg vil ha det. Vakkert teppe du har laget. Jeg jobber på med mitt, men det tar tid. Håper jeg i hvert fall kan få en pute eller to av det. 🙂

      1. ja jeg prøver å berge litt har igjen grønnkål men den står fint under snøen og oregano ,er jeg heldige får jeg prukket inn oregano til helgen og tørke den :=) har høstet den 2 ganger i år ,squashen gjorde seg meget god i lasagne og kake så det skal eg lage mer av ja,og du får nok til iallefall en pute det er jeg sikker på

    2. Teppet ditt var nydelig. Eller begge to. Likte det som var strikket meget godt også! Klart slike tepper må brukes. Deilige mat og kake. Så perfekt å lage godsaker på denne måten! Fin dag hos deg!
      Lurt å lage en lapp pr. dag, for da går man ikke så lei tenker jeg. Jeg holder jo på med en vest, men kanskje jeg lager meg et et teppe etterhvert også. En lapp om dagen. På et år er det mange 🙂

    3. tusen takk,ja jeg liker begge teppene mine ,eller har igrunnen 4 stk på sua da :=) alle hjemmelaget.
      og maten smakte veldig godt,og vil en prøve uten å ha grønnsakshage selv kan en jo kjøpe en squash på butikken :=)
      dine lapper blir nok til noe ,om du går for vest eller teppe eller begge deler :=)

    4. Fargerike, fine pledd av rester! Jeg leier jo leilighet nå, men jeg har alltid likt nokså lyse farger på veggene, for da er det enklere å pynte med farger. Flotte squash. Jeg lager også lasagne med squash i stedet for pastaplater, men jeg har aldri lagd kake med squash!

    5. Oj! Det lappeteppet der er mitt DrømmeTeppe <3 Helt fantastisk!! For ei stund siden laget Amira Lasagne her hjemme med Squash isteden for pastaplater og det er den beste eg har smakt, dessuten er det sååå mye bedre for magen 🙂 Spennende den kaka di! Eg er veldig glad i squash. Me lager noe som heter "Coosa": Skjær squashen i små terninger, steker "koker" de i litt olje til de er myke før man tilsetter egg. Det er Ali som lager det, mulig han har noe krydder etc opp, men Ååå det er så lunt og godt 🙂

      En skikkelig produktiv og herlig dag du har hatt

      Vibbedille 😀

    6. Mye spennende hos deg – og fargerikt rett og slett ja 🙂

      Mye beige farger og det synes jeg er fint om man kombinerer med andre sterkere farger 🙂 Jeg holder på meg en beige genser med litt farger i 🙂

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg