Ett nært møte

I dag slapp vi den kalde nordavinden,solen viste seg og det ble en fin dag :=) Jeg kledde meg og gikk ut,hadde igrunnen ingen håp om å få se dei små tjeldungene i dag,for det er rart kor fort dei lærer å gjemme seg :=) vel slik ble det ikke ,jeg fikk i aller  høgste grad møte dei små nøstenen,

en beskyttende mamma ,ja ser godt etter så ligger det et lite nøste bak beina til mammaen sin :;=) hun sier selvsagt ifra når jeg kommer gående ,da går hun bort fra barnet sitt ,jeg går bort og setter meg på huk ,og stryker den vesle forsiktig på hode,den er helt stille og det er jammen mammaen også,2 av dei små strøk jeg,den 3 tok jeg bare bilde av,så reiser 2 av dem seg og springer fort i rettning sin mor,jammen lærer disse fort,dei ble tross alt klekket i går,jeg lar dem få fred og går litt vekk

går ikke så langt vekk,for disse har valgt å bosette seg rett ved siden av rorbua til svigerinna mi og jeg var ned og tittet litt på utearbeide som var i gang der nede :=) og det godtar tjelden faktisk

opp og spring,ikke lett å få øye på dem om en ikke hvet dei er her i gresset :=) nå har vi andre dyr her også,naboen har 3 griser ,jeg spurte om det var greit att jeg gav dem litt brød og det fikk jeg lov til

3 fornøgde griser,den lille er bare 2 uker yngre enn dei 2 store ,om det er en minigris hvet jeg ikke ,men jammen greier han å ta for seg tross størrelsesforskjellen

her er det manerer gitt,dei regelrett står midt i matfatet med føttene godt plantet :=)

joda grisene koste seg med brødet og medan jeg står her kommer det en bokfink for å hilse på samtidig :=)

koslig dag da :=) dyr er så velsigna gode ,og i dag fikk jeg mange hyggelige møter med dem :=)

11 kommentarer

Siste innlegg