farger er så viktig

Er det noe som får opp humøret og energien så er det farger ,og endelig begynner fargene å komme tilbake her også .Etter en god kvil etter å ha spadd jord ut av drivhuset gikk jeg en tur

det blåste kraftig nordavind ,og da jeg oppdaget att den nydelige og fargesterke vårkålen hadde begynt å dukke opp måtte det foreviges ,vinden blåste så bilde fikk jeg ikke klart da blosten ikke ville holde seg i ro :=)  en løvetann hadde dukket opp også ,da er det ikke lenge før det er gult over det hele ute og jeg elsker det

i fjor fikk vi snøfall etter att plommetrea stod i full blomst,men i år har vi jo hatt snø til nå så det er ingen av trærne som blomstrer ennå,men det er virkelig mengder med blomsterknopper , det er håp om et godt plommeår i fjor fikk vi ingen da blomstene ble ødelagt av snøen

det er ikke lenge før heggen blomstrer nå ,

fargerike steiner ,men som dere ser blåste det godt ,så jeg gikk en rask tur og så hjem igjen

vel hjemme var det bare så deilig å sette seg i solveggen ,der tok ikke den kalde vinden og jeg koste meg ,jeg hørte postbilen og gikk for å se om der var post

og der i postkassel låg bladet lev landlig ,etter en pause i abonemanget bestilte jeg det igjen for en god uke siden :=) det var skikkelig kos å få det i dag da .

Jeg gledet meg til en ting til ,jeg hadde bedt mannen ta turen innom plantasjen for meg før han kom hjem i dag og han gjorde som fruen befalte :=)

O lykke ,jeg elsker trær og dei kan godt være store ,jeg har veldig god plass rundt meg og hagen tåler derfor store trær , så vårt nye tre i hagen er ikke noe mindre enn et hjertetre

nyutsprungne blader blir kobberøde,men går raskt over til olivengrønne,og til høsten får den skikkelig flotte høstfarger i rødt,orange og gult , og treet kan bli 10-12 m høgt ,tenk for en fargeeldorado det blir da :=) håper bare att det vokser raskt hi hi

10 kommentarer

Siste innlegg