Femundsmarka

Femundsmarka ja ,vi måtte jo innom Femund nasjonalpark

bli med inn da vel

Femund nasjonalpark er gammel skog ,vi må gjennom en skog før vi kommer inn i kjernen som er den virkelige gamle skogen :=)

vesle Lyra som bare var 4 mnd hadde virkelig vært flink å gå lange turer,det hadde hun ikke gjort før og måtte lære veldig fort,på Gol gikk hun 3,5 timer av 4 på en fjelltur og det er jo helt utrolig ,men denne dagen i Femundsmarka sa hun stopp og nektet å bevege seg ett skritt ,da var det godt  att mammaen hadde en ryggsekk for varp på ryggen sin :=) ,hun prøvde flere ganger å sette vesla på bakken men hun ville bæres hele turen

vi er fremme der nasjonalparken begynner,på setra her serveres det kaffe og vafler/sveler om sommeren ,vi gikk her den eneste dagen i uken hvor det ikke var servering hmmmm ,godt vi hadde med niste da

 

storgrana fikk en god klem av meg :=)

gamle sølvfargede trær,som svære monumenter raver dei høgt der inne i gammelskogen ,en må bare bli imponert

i trærne han det brunsjegg ,så mye att mange trær var heldekte

her i skogen bor bjørnen ,ulv skal det være her også og andre ville dyr,spennende å tenke på men godt å ikke treffe på dem :=)

tilbake på campen ,vi spiser middag før vi tar en kveldstur langs stranden ,det er siste kveld sammen ,alltid like trist men jeg tror vi treffes igjen i september da :=)

anbefaler virkelig en tur til Femund ,der finner en roen ,der går livet rolig og en kan bare være i naturen .

En fin sommerferie er over,hverdagen er i gang igjen ,ute regner det og jeg skal på trening hos fysioterapauten ,men frem til jeg blir hentet tenker jeg å ta frem strikkepinnane ,hva jeg strikker på skal jeg vise dere i morgen :=) ha en fin dag da

 

12 kommentarer

Siste innlegg