fin helg

det har vært en fin helg ,lørdagen var vi på tur til Måløy og besøkte min mor ,en fin tur og en koselig dag :=)

det er vakkert å kjøre over Grønndalen på denne tid ,så da velger vi det ,det blir liksom over fjellet og ned til Nordfjordeid

frosten har lagt seg i landskapet og gir en magisk stemning

vi kommer til Deknepollen og ser over til Måløy ,må bare over brua først ,jeg vokste opp helt til høgre på bilde herder sola skinner

fra heimen til mamma og sola skinner ,det er vakkert,vi har en fin dag ,men det er lang vei hjem og  vi skulle handle litt på returen ,så vi tar farvel

ser opp på leiligheten ,det er koselig med alle julelysene

mørket har seget på ,en får en god stemning når det er så vakkert ute :=)

Nordfjordeid ,og månen skinner ,vi hadde en koslig tur hjemover ,tar oss et par timer å kjøre .

I dag hadde vi besøk av datter og samboer og lillegull ,minsten i familien :=)

denne lille jenta har god smak ,jeg serverte nemlig stekt laks til middag ,men jeg hadde også lutafisk tilberedt i airfryeren :=) det har alltid vært bare jeg som spiser lutafisk ,men det fristet meg å teste ut lillemor og glede hun gapte omm og smilte fint ,fiskebiten av lutafisk falt i smak og hun ville ha mer både en og tre ganger til ,og hun fikk det nesten ikke fort nok , ja denne jenta her hvet hva som er smakfull mat i førjulstiden hi hi ,det gleder et  mormor hjerte :=) da er vi to som liker lutafisk hi hi ,etter middagen trilla vi en tur ut

noen hadde tegnet et stort kryss på himmelen ,herlig :=)

ennå har jeg ikke fått den nye komfyren ,men jeg har alikavel litt julekaker i heimen ,kjøpte ferdige men det går det også i mangel på bakerovn ,så da vi var ferdig på trilletur ,vanket det både pepperkaker,smultringer ,serinakake og kokkosmakroner og jammen hadde jeg et stykke bløtkake i fryseren også ,jepp det ble en veldig fin 2 søndag i advent :=)

Håper dere også har hatt en fin søndag der dere har vært i dag :=)

18 kommentarer

Siste innlegg