fine dager

god kvelden ,vi har hatt fine dager i Trøndelag ,nå er vi hjemme og ute blåser det skikkelig kraftig ,men heldigvis er det godt å være inne :=)

Vi kjørte over fjellet mot Stranda fredag ,været kunne ikke vært bedre,vi ville kjøre Romsdalen opp til Trøndelag

sola skinte hele dagen ,vi hadde et lite stopp på Åndalsnes der jeg fikk en liten tur innom rauma ullvarefabrikk,litt garn ble med videre på tur :=)

etter middag på Dombås kjørte vi over Dovre ,det er magisk vakkert der oppe :=)vi var på ttur og hadde god tid så turen tok oss nesten 9 timer

trilletur på Melhus ,vi var ute og gikk i 2 timer ,sønn og svigerdatter var hjemme og lagde kransekake for lille gutt fylte 2 år ,gjett om den kransekaken smakte da :=)

dagene gikk og mandag reiste vi hjemover igjen

veien hjemmover er fylt av solskinn første del av turen,siden husfolket reiste tidlig på jobb så reiste vi tidligere hjemover enn det vi bruker,dermed ble middagen ikke på Dombås men på Sjåk :=)

 

så var det Strynefjell som gjennstod og der var det kvittt ,skikkelig kvitt som dere ser ,men det er vakkertt og fredfulltt å kjøre over ,det var en fin tur .

I går gikk jeg en lang tur, etter turen gikk jeg ned på kaia ,det hadde begynt å mørkne og gatelysene var tent ,vi har et gatelys på kaia og der såg jeg fisken i en stor stim,fikk hentet fiskestangen ,da jeg stod der kom mannen og en granne ,mannen overtok fiskestanga og fikk 4 fisk på land

sei ,o lykke sier no jeg

dei 2 minste delte jeg i 2 ,det ble nytrekte småsei på brødskiva med majones på mmmm det smakte godt

dei 2 største ble filitert og i dag ble det som dere skjønner stekt sei med løk,potet og raspa gulrøtter ,det var et festmåltid :=)

i dag har vi billig støm og det har jeg benyttett til å vaske kle og skifte på senga :=) vinden blåser kraftig og tørket sengeklea på kort tid ute under tak :=)

men jeg rakk en spasertuur i dag også ,tur rundt garden ,og der snøen ligger lengst ja der var gresset skikkelig grønt

ja så grønt er det litt her og der hos oss nå ,og jeg håper det varer for jeg trenger ikke mer snø nå ,men det er vel å være litt optimistisk ,så jeg får bare nyte det grønne når det er her :=)ha en fin kveld da

14 kommentarer

Siste innlegg