fint ferdige

Da er jeg fint ferdige ,og da mener jeg skikkelig ferdige :=) nok en gang dro vi ut til sommerfjøsen ,og det soom skulle være noe lite ble til ca 8 timer,og joda vi sitter og koser oss også ,niste er også med ,men i dag ble det mye bøying for jeg ville rake og fjerne smårøtter framfor sommerfjøsen ,så ville jeg ha litt mer mose og så bala det på seg ,men nå er vi ferdige både med å lage der til og hva kroppen angår

jeg hentet mere mose i dag ,så dekket er dobbelt så stort som i går ,om det blir litt mer senere får tiden vise ,no skal vi ikke jobbe der på en god stund uansett,jeg krysser fingrane for att mosen gror seg fast ,blomster og bregner også som fulgte med mosen :=)

Mannen fikk ferdig den andre langbenken inni huset

nå er ikke dette en hytte ,dette er en gammel sommerfjøs som ble brukt til dyr på beite for mange mange år siden ,i vår tid har det bare blitt brukt til lager,der bordet astår nå var det et stort hull ned i det som var som en gjødselkjeller ,nå er det rydigt,den andre siden av rommet har vi ikke gjort noe med annet enn å spa ut gammel skit ,nedmolda saueskit,jeg spadde ut noen bøtter i dag og jammen kom vi ned til en gulv av steiner ,ujamt ja men reinere å gå på da :=)

da har vi en plass vi kan være om vi vil slappe av et annet sted enn i hagen ,vi kan grille pølser på bål eller nyte en kopp kaffe ,oog vi har plas til mange om nooen går forbi :=)nå står huset i mange år til og best av alt det går ann å bruke det .

Så var vi ferdige og pakket sammen alt ,jeg ville spasere medan mannen kjørte traktoren ,og der i brattebakken svikta ene hofte/bekkenben så jeg knappast kunne gå ,flere ganger måtte jeg stoppe strekke på foten og prøve igjen ,att det er mulig ,så nå blir det ikke noe bøyejobb for meg på mange dager.

I kke nok med det,jeg jobbet litt med noen stein også foor å tette et hull under døra ,det gikk som det måtte gå ,jeg klemra ringefingeren ,nå er den dobbel så stor som den skal være ,den er hard og tikkande og den er blålilla ,tror eg må ta helt jobbfri til krooppen og fingeren spiller på lag igjen jeg

8 kommentarer

Siste innlegg