fint ferdige

ja nå er jeg fint ferdige,jeg har syltet og saftet og syltet ennå mere,her snakker vi plommer.

Sereptas krukke er det den som aldrig blir tom ? i så fall har den krukken havnet i plommetrea våre for her vil det ingen ende ta,men uansett,jeg er fint ferdige :=)

slik har kjøkkenet mitt sett ut i flere dager nå

jeg har nå fylt opp alle tomme flasker jeg kunne finne,jeg har fylt opp alle syltetøy glass også,i tillegg har jeg brukt alle glassene til 2 damer som forærte meg sine sylteglass,jeg har rett og slett ikke plass til mere

ikjelleren er det fullt på matbuda

jeg tror min mor skal få rikelig med plommesylte i år,hun blir glad for det :=)

nå har jeg ryddet kjøkkenet,alle kjeler er vasket og sett ned igjen på matbuda,teppene er ristet og gulva vasket,ja det er kjærringa også ,for ute er det 28+ i skyggen hvor mange over 30 det er i spóla tør jeg ikke tenke på,men hett er det,så jeg har dusjet og tatt sommerkjolen på .

Jeg hadde besøk i går,3 venninner fikk plukke plommer i bøtter og spann,det forsvant noen kilo,så komet par kjekke karer gående,dei hadde gått over fjellet,jeg inviterte dem opp i hagen,hentet et par poser og ristet i treet,dei ble kjempeglade :=) nå lurte jo jeg på hvem dei var,dei var en del av filmgjengen,ja vi har et filmteam her som spiller inn en skrekkfilm i bygda ,og går dei forbi min hage så er dei inviterte til å forsyne seg av ennå mere plommer,for når treet har fått besøk av sereptas krukke ja da blir det vist aldrig tomt

jepp,slik ser det ut fortsatt i plommetrea hos meg,men jeg har ingen muligheter til å bruke mer,så her må mannen spise det han er god for hi hi

11 kommentarer

Siste innlegg