fjell

da er dagens tur unnagjort,jeg tok på noen andre sko enn i går og gikk samme turen,men bare halvparten av lengden da .

Skoene var slettes ikke bedre,jeg husket litt for sent på hvorfor dei ikke var i bruk,men jeg kom meg da hjem igjen :=)

Ute er det vakker vårvær, 14.5+ men mye vind,ikke kald vind da så pannebandet jeg tok på og skjerfet måtte ganske fort av igjen.

Ble ikke så mange andre bilder enn noen av fjella her hos oss og den som gjerne imponerer mest er Jakta

Jakta er det høgste med jamn kvit tupp

her ser vi over til Finnes,kjører vi langs jorde og skogen kommer vi opp til Bakkedalen hvor vi har hytte,vi hadde felles seter der i mange år medan vi hadde melkekyr,desverre er det ingen av grunneigerane som driver med melk lengre så setra er ikke i drift,men vi har no hyttene vår da :=)

denne kjuken minnet meg om en kamskjell :=)

jeg kjenner nå i beina att det er på høg tid å snu

jeg går gamleveien bak tunellen,det hender seg at det detter noen steiner her,så en går på eget annsvar og da må en være observange og lytte,er det nedbør eller frost som plutselig går over til mildvær går jeg ikke her langs veien ,da er rasfaren størst.Her ser vi Jakta i det fjerne

et gammelt og råtnende stbbe ligger i veikanten,og på den vokser det tett med vakre sopper med fine blondekanter

nesten hjemme igjen,jeg ser nå att sola nermer seg ,og når den passerer kløfta her hvor skya peker påså får vi litt sol på tunet :=) mulig jeg tusler meg ut i drivhuset litt da hi hi ,ha en fortsatt fin dag da

7 kommentarer

Siste innlegg