Fjelltur

I dag måtte det bli en fjelltur og den gikk opp på Åsen bak huset vårt,men jeg går ikke opp rett bak huset vi må gå opp på toppen av bygda først :=) så her ble en god og varm før en kommer inn i skogen som vi må gjennom for  å komme opp på høgda

jeg nermer meg utmarksledet ,og turen går gjennom skogen her og opp der hvor himmelen er blå

mye gress og høge bregner ,så jeg ble godt våt på buksa ,men det tørket medan jeg var på tur ,fjellbukser er greie sånn

det er så vakkert her oppe ,og nå var det en nydelig gyllen farge i marka

høge trær vaier høgt mot himmelen

tåke kom sigande ,jeg kjente en litt kjølig gufs ,måtte jeg snu ?

nei jeg måtte ikke det ,tåka for forbi og sola dukket frem ,her ser vi Jakta i det fjerne med snø i toppen

der var ennå tyttebær i fjellet og jeg hadde med meg i tillfelle :=)

det ble litt i sekken i dag også

jeg fikk noen gode timer her oppe ,men jeg måtte ned igjen så det var bare å traske ivei

nede fra fjellet ,sola skinner nede på huset vårt ,vi har jo kommet til den tiden der vi snart er uten sol ,så det var godt å komme ned og nyte den litt før den gikk ned bak fjella igjen ,det ble en deilig dag ,selv om både rygg,bein og hofter verker ,jeg får ha en rolig dag i morgen

11 kommentarer

Siste innlegg