fjelltur

Dere som har fulgt meg en stund hvet att jeg liker å gå i fjella,men etter att jeg ble opperert i desember har jeg ikke kunnet gå slike turer,i dag valgte vi å prøve oss på Åsen et lite fjell her på Leira,trenger ikke bil bare gå hjemmefra,vi ble enige om å snu om det ble for smertefullt å gå.

Sta er jeg så da jeg begynte å kjenne att jeg egentlig skulle hatt en pause,så sa jeg litt til og litt til :=) turen er i 4 platåer alt etter hva og vor langt en vil gå,på platå 3 sa jeg att nok er nok ,jeg skulle tross alt ned igjen ,og her hadde vi gått 3 km med bare bakker,rett opp .

bratt opp gjennom granskogen og vi kommer ut i andre enden ,da er vi på fjellet

jeg snur meg og tar bilde mot dalen hvor vi kom opp fra

oppe på platå 2 ,det er kjølig og småregn,men vi har godt med ull på oss

mye artig vi kan oppleve i naturen,dette er en sopp som heter Hagtornrust

ser du fuglen som springer fremover :=)

så er vi oppe på platå 3 og jeg sier stopp ,siste biten får jeg prøve nåe foten ikke smerter sånn

han var enige han jeg gikk ilag med ,det var vått og her oppe begynte det faktisk å sludde litt ,så uten å sette oss for en kvil snur vi og begynner returen

 

ja niste hadde vi med,den ble spist medan vi gikk :=)

einekratt høgre enn mannen

det går ikke særlig fort med fruen når vi kommer til granskogen igjen

en som gikk litt raskere ned den bratte skogsveien,jeg sliter veldig her men jeg kom meg gjennom og vi var nede i bygda igjen

så er vi hjemme  igjen ,Åsen er det dere ser her bak huset vårt,men vi går opp fra øvst i bygda og det er langt,turen var på ca 6.5 km der halve turen var bratt oppover og det ble ca 10000 skritt, det var en fin tur selv om att det regnet,vi var tørre under regnklea ,foten var vonde,men med litt smertelindring ved hjemkomst er jeg bedre nå :=) og mestringsfølelsen er det ikke noe å si på for jeg kom meg opp og ned ,da er jeg fornøgd,men håper det blir mindre vondt innen høsten er her for det er den vakreste tiden i fjella

10 kommentarer

Siste innlegg