flaks eller ikke

i dag bestemte jeg meg for å gå en tur til Kalnes ,det blir bak tunellen og greit å ta den turen når det er opplett for det var ikke nedbør

det var så deilig å gå på bar asfalt og jeg håper jo att vi ikke får slike snømengder igjen ,tilbake på Leira ville jeg prøve fiskelykken

det ble 2 kast og null napp og der tyknet det til ,regn var på vei så jeg låste fiskestangen inn i naustet igjen

helt tomhendt gikk jeg ikke hjem igjen for jeg fant en vakker fjær ,er det kråke eller er det skarv ? jeg har spurt en ornitolog så får se om jeg får svar

jeg kom meg hjem idet regnet kom,men det var like raskt over som det kom,ja ja jeg spiste litt og kvilte,men det var fint ute så jeg tenkte og tenkte og det ble en sykkeltur også ,jepp lette den frem sykla gjennom tunellen og der på den andre siden begynte det å regne flaks? nei virkelig ikke men jeg hadde planer om å sykle til Finnes så regnet skulle ikke stoppe meg

dette er veien til Bakkedalen hvor vi har hytte

Finnes og på den andre siden ser dere et lite nes,det er kalnes hvor jeg gikk tur tidligere på dag,men nå regner det så gale att jeg må snu

det såg ut som snø i fjelltoppane ,men jeg var varm da :=)

en liten stopp på Sætre for å ta en bilde av fossen ,den er mektige i disse dager

så er det bare å tråkke til rundt enden på fjorden og gjennom Bjørke som vi ser på andre siden av vannet her

gjennom tunellen som går gjennom fjellet til høgre på bilde og så er jeg hjemme ,det regnet skikkelig da jeg kom hjem ,en deilig tur men det må bli en ny tur når det er skikkelig fint vær for det var liksom litt vått å sykle i øsregn

14 kommentarer

Siste innlegg