flaks i uflaks

i dag hadde mannen fri i morgen også  for han må fikse noe på taket før høsten går over til frost eller annet ruskevær,så var det så att han manglet noe treverk og måtte en snartur på butikken ,uflaks for ham for da gikk det fort 3 timer som han skulle brukt på taket,flaks for meg ,for han skulle på butikken hvor jeg kjøper bark :=) i Volda satte han meg av så jeg fikk ta helgehandelen ,da ba jeg han kjpe litt mer bark :=)hi hi 21 sekker kom han med ,nesten like mye som første handel som var 27 sekker :=)

jeg rakk å høste,vaske og pakke ned mangold og grønnkål før vi dro til butikken

da vi kom hjem stelte jeg først bedde jeg fylte med jord i går ,fikk bort smårøtter som hadde fulgt med ,så bestemte jeg meg for å legge på mer bark så får jeg heller tømme siste pallekarm i grønnsakshagen for jord i morgen ,og nå fikk jeg nok bark til å dekke den delen vi hadde begynt å legge på sist

gresset rundt plantene langs elvakanten får jeg spavende litt etter litt ,men resten ser jo bra ut

jeg har jo en del urter allerede men jeg gleder meg til å så mer urter ,har kjøpt 6 forskjellige

tenk å dyrke sin egen kamillete og anisfrø til julens aniskringler ,håper jeg får det til

så får jeg tømme siste pallekarm for jord i morgen

 

16 kommentarer

Siste innlegg