flere gode smaker

ja i dag er dagen da jeg virkelig har kost meg og det lukter himmelsk godt i heimen,når en bruker gode krydder får en gjerne en duft av jul på forskudd :=)

Jeg hadde plutselg flere squash enn vi greidde å spise,og kvite agurker fra drivhuset,nå skal vi på tur ,en liten uke på Sandnes hos min søster,da måtte jeg få unna iallefall en squash :=) valget falt på en grønnsakschutny ,mmmm

jeg hakket opp 1 squash,1 agurk ,2 gule paprika,1 grønn paprika,luftløk,tørka tranebær,revet fersk ingefær,saften av en sitron og eplesideeddik,dette fikk koke en halvtime,så tilsatte jeg sukker og salt og lot det koke videre en god time :=) herremin dette var godt,men det skal stå og godgjøre seg noen uker,da først kan en virkelig nyte dei gode smakene

i oppskriften skulle der være 2 løk,men siden jeg ikke skal spise løk tok jeg luftløk,det blir jo som en vårløk og der kan jeg spise den grønne delen

og det jeg ikke hadde i gryten frøs jeg ned ,tok i hus 2 nye squash i dag,dei tåler nok å ligge til vi kommer hjem,da blir det helt sikkert en ny porsjon chutny :=)

jeg byttet også ut rosiner med tranebær,for jeg skal vist ikke spise rosiner heller :=) det ble supergodt uansett :=)

17 kommentarer

Siste innlegg