FODMAP

I dag har jeg hatt en meget lang dag ,så natten kommer nok tidlig.

Først time hos legen,ny kortisonsprøyte i hofta,blodprøve full pakke ,bare 2 stikk i dag :=) flink hun som stakk og ny time til beintettingsprøve er bestilt.

Så en tur innom apoteket før jeg går til fysioterapauten,styrketrening,men i dag er jeg tom for energi,dropper et par øvelser,det var for smertefult,da er det bedre å roe ned så kortisonen får hjelpe litt .

Så er det buss videre til Ørsta,der har jeg en time til rådighet før en avtale

medan en venter på bussen

dette bygget møter oss når vi annkommer Ørsta,og det er i dette bygget jeg har en avtale,men først en tur innom amfi

en kvit jakke ble kjøpt,måtte ha noe nøytralt til kjolebruk :=)

Så var det timen min,i juni har jeg bursdag,men yngste datter og svigersønn hadde gitt meg en bursdagsgave på forskudd,et gavekort hos en personlig trener og kostholdsveileder :=) gavekortet mitt var en time med kostholdsveiledning med en tilrettelagt kostholdsplan for meg .

Jeg sliter ganske masse med IBS (irritabel tarmsyndrom ) i tillegg er jeg født med kumelkinntoleranse,og da timen var ferdig ser hun på meg og sier,det er ikke rart du sliter med magen med den dietten du lever på ,her blir det store forandringer,kostplanen får jeg på epost om et par dager,jeg skal gå på en lav fodmap diet,jeg får ikke spise gluten,ingen meieriprodukter,ikke løk,ikke brokkoli og sikker mye mer jeg ikke får spise,når jeg føler meg fin i magen om forhåpentligvis noen uker ,kan jeg introdusere en matvare som har vært ute ,og se om det går bra,får jeg problemer igjen ,må den matvarer bort for godt,og slik skal jeg prøve meg frem,med en og en matvare som jeg i utgangspunkt ikke skal spise :=) det blir en utfordring,men også spennende.

Jeg har jo ikke fått planen over det jeg skal spise ennå,men prøvde meg litt på det jeg tror jeg kan spise til middag i dag

jeg hvet att salat blir på menyen 2 ganger daglig,jeg gikk for litt ris,fullkornris,men tror det er feil,jeg ser på nett når jeg googler att jeg kan spise basmatiris

litt stekt kyllingvarmet med brekkbønner,paprika og pastinakk,det smakte godt :=) og joda jeg måtte kjøpe meg en ny kjøkkenvekt også,en digital for maten min skal vegast,håpet mitt er att jeg skal ned ,2-4 kilo i tillegg og det skulle hun ta høyde for ,men da må jeg holde planen strengt .

Jeg er rimelig trøtt etter alle timane ,jeg fikk faktisk ikke tid til et kafebesøk for hele dagen,lunchen min ble en proteinbar,blir godt å finne senga :=)

 

11 kommentarer

Siste innlegg