for en støy

I dag var det meldt regn ,nå er det regn ute ,men først på dagen var det fint,såpass att jeg hengte ut klær til tørk gikk ned til sjøen ,men der ombestemte jeg meg gikk opp igjen og tok klea og hengte dem under altanen :=) så gikk jeg tur igjen.

Men du verden for en støy

fine søte fredlige linerla grek og hoppet og flakset så en kunne begynne å lure ,både herr og fru linerle ,dei var helt tussete og det har jeg ikke opplevd før

kunne dette være grunnen ? er dette en unge til linerla? en unge er det i allefall og der var helt sikkert flere .

Da jeg stoppet og oppdaget denne lille på grusen var det to andre som stempte i orkesteret ,det skal sies ,det var ingen fin konsert det var støy verre enn noe

tjelden ,linerleungene var på samme sted som ungene til tjelden ,og der linerla skrek og bar seg og sto omtrent stille i luften ,så stuper tjelden mot deg ,dei eiger hele veien og starter konserten lenge før du er i nærheten av der ungene deres er ,svigerinne mi er på rorbua ,hun har hjemmekontor der enkelte dager og tjelden har ungene sine tett inntil husveggane og dei bombaderer vindua i underetasjen , båtdelen ) med skit ,tror hun ser frem til att ungene er så store att dei forflytter seg lengre unna for dette er støy og skit i tillegg .

Jeg kom meg no forbi dem og gikk et stykke bak tunellen

det var godt å gå der,stille og rolig :=) men jeg skulle tilbake og jepp orkesteret startewt opp igjen nesten før jeg var synlige ha ha

tilbake gikk jeg en tur ned til naustet vårt,kan ikke minnast å ha sett så mange maneter strandet på tørr land når sjøen trekte seg tilbake,vi har jo hatt ekstrem varme lenge mulig det har vært en oppblomstring av maneter pga det :=)

hjem jeg går ,jeg har 2 par kjøttmeis 1 par blåmeis og 1 par fluesnapper i hagen ,om der er noen i den siste fuglekassen aner jeg ikke har ikke sett oppi den , alle har dei unger ,om fluesnapperen sine har blitt klekte aner jeg ikke men resten er ute av egga ,men mine fugler er stille og fredelige ,tror jeg holder meg til dem jeg og ikke bråkebøttene nede ved sjøen :=)

6 kommentarer

Siste innlegg