før regnet kom

Det var meldt regn i dag ,men dagen var fin da den startet ,jeg bestemte meg foor å gå en tur før regnet kom ,kledde på meg og sa fra att jeg ggår en tur til Kalnes ,altså gamleveien bak tunellen.

jeg går forbi naboen ,der koste hønene seg ute i dag

gamleveien ,tørr fin asfalt ,og nå var all is borte på den veien også ,der blir jo ikke brøtt lenger så snø og is har lagt der litt lengre

jeg registrerer flere vårtegn på veien ,gåsunger og grønne vekster jeg ikke hvet hva er.

Fra Kalnes er det kort vei til Bjørke ,jeg går videre og beina går av seg selv ,der og da gikk tanken om å gå over Åsen ,jeg går oppover

gjennom skog over jordet,forbi det koslige røde huset som skal pusses opp

1,8 km rett opp og det når jeg allerede hadde gått snart 3 km for å komme hit ,det ble varmt så skjerf,panneband og jakka måtte av ,jakka knytte jeg rundt livet ,resten fylte jeg i lommer,og jeg gikk opp og opp

vel oppe var det bortover ,jeg skulle jo over Åsen og ned på andre siden til Leira igjen ,turen gikk fint i småsko ,vanntette terrengsko da :=) ,det var en herlig følelse å komme ned på Leira ,jeg sliter jo med hofter og nå et kne også ,men jeg har begynt å ta litt smertestillende og da gikk det veldig bra og jeg fikk en god mestringsfølelse .

Det ble en god tur på 2 timer ,8,13 km og 12749 skritt ikke verst det da

 

12 kommentarer

Siste innlegg