forberedelse

Her har dagen fortsatt å gå til forberedelse til en høsthage,når vinden uler,og regnet hamrer mot vinduene er det godt å vite att alt av hagemøbler og sarte graniumer er under tak :=)

Så i dag ryddet jeg ferdig i hagen ,graniumane sette jeg i drivhuset så har dei det godt en stund til :=) og skulle jeg finne på å sette meg i drivhuset er det jo hyggelig når det blomstrer der ute

det er mengder med tomater i drivhuset,små pottetomater,det har tatt hele sommeren før det begynte å komme noen modne ,om alt rekker å modne får tiden vise,om ikke er grønne tomater helt ok på pizzaen :=)

jeg sådde paprika og chili,det er like tregt,men litt kommer chilien får ok str men paprikaen er det smått med,slik er det med alt i hagen i år,var nok en kald vår hos oss der vi fikk frost og snø

men jeg liker grønn paprika også jeg :=)

chili ,ok i små mengder

har ikke smakt på druene ,der er ikke mange 4 små klaser,men det kommer nye år og da kan avlingen se helt annerledes ut .

Jeg ryddet oppe hos min svigermor også i dag,bar inn hennes hagemøbler ,ned trappa og bort i løda,med brukken kne blir det lenge før hun kan ryddet slik ,så da tok jeg jobben ,nå kan høsten bare komme med alt det været som høsten kan inneholde,hagen er klar så ingenting vil fyke rundt omkring .

Jeg trodde vi skulle få regn i dag,men jammen fikk vi oppholdsvær og litt sol,regnet kom først på kvelden,en byge nå er det opplett igjen ,helt perfekt vær altså til å gjøre seg ferdig ute.

Men nå skal jeg gjøre som solliv ,koke meg en kopp te :=) ha en fin kveld da

8 kommentarer

Siste innlegg