Forskning

I går måtte jeg bare finne sengen etter snart 2 uker med noe som raspet inn under øyelokket vart det såpass vondt att jeg tok tidlig kvelden ,hadde planer om å ringe legen  i morgen ,men i skrivende stund er det vonde borte vekk :=)

Dagen startet tidlig,satt på med mannen til Volda

Jeg ble satt av på bussholdeplassen ,det regnet og morgenen var litt småsur,men bussen kom og det var godt og varmt inni den .

Dagens tur gikk til Ålesund.

Jeg hadde meldt meg som testperson for Hofseth Biocare,dei skal forske på et kostilskudd mot artrose i hofter og knær,en får dekket alle kostnadane og det går over 6 mnd.

jeg kom 45 min før avtalt time ,den innebygde gpsen i hode mitt trenger den tiden for jeg er absolutt ikke kjent i Ålesund,men jeg kan å snakke ,så med bykart gikk jeg inn i en burgershappe og ba om hjelp til å finne frem :=Fikk en kopp te medan jeg venta og fikk komme til 15 min tidligere enn avtalt,jeg skrev under på papirene prata om hva dette går ut på og så fikk jeg pairer til steg nr 2 i dag

ut på gaten veien gikk videre,heldigvis var det bedre vær så jeg ble ikke våt,nok en gang gikk jeg med kart ,men igjen gikk jeg feil ,stanset et par unge kvinner og det viste seg att jeg var like ved,måtte bare gå rundt et hus så var jeg fremme

medi3 ,her skulle jeg ta røndgen av hoftene.

Det er personer med artrose i knær og hofter som kan melde seg til denne forskningen ,da må en ta røndgen ,dei har en skala fra 0 til 4 ,der 1,2 og 3 er godkjentfor å bli med,0 da har en ikke artrose og 4 da har det kommet for langt.

Nå må jeg vente på svar for å se om jeg er kvalifisert,blir jeg det skal jeg ta 10 tabletter dag,vi er 3 grupper der en gruppe får produktet det forskes på ,en gruppe får noe av ingrediensene i produktet og en gruppe får en lurepille uten noe virkning.

det er dei kvite pillane det skal forskes på.Jeg er veldig spendt på resultat av røndgen ,slik jeg forstod min lege før sommerferien sto jeg på terskellen for å skifte begge hofter ,blir det samme resultat nå ? og om ikke og jeg bli en testperson ,får jeg ekte varer eller en lurepille? ja for jeg kan ikke bruke kostilskudda jeg allerede bruker i disse 6 mnd for da får jeg for store doser i kroppen

jeg var ferdige så da var det å finne bussen ,himmelen var blå men vinden sterk,det var så jeg nesten ikke kunne gå rett,men veien til bussen var på en bein linje så det gikk bra

jeg fant bussholdeplassen,fikk kjøpt meg en pølse og satt under tak når været snudde til en liten storm ,regnet øste ned og vinden var råsterk

bussen kom og den skulle kjøre helt fram til Volda uten bytte,det var godt.

Bølgene var høge og 2 ganger slo dei over bussen som sto ombord på ferga.

Neste uke får jeg svar på om jeg er med om ikke hvet jeg att artrosen er framtreden og hofteskift noe som ligger og lurer,jeg krysser fingrane for att jeg kommer med,og gjør jeg det må jeg møte i Ålesund 3 ganger til ,ved oppstart,etter 3 mnd og 6 mnd ,men hvordan det går og om en har fått lurepiller eller ikke ,ja det får vi først vite etter att forskningen er ferdig om et år eller ett og etthalvt år

9 kommentarer

Siste innlegg