første besøk

I dag fikk vi besøk av sønn med familie ,det var første besøk med lille Tuva som kom til verden i mai :=)

en stund trodde vi att det ville komme en regnskur ,vi kunne ane et par dråper så vi flyttet inn i hagestuen ,min sønn mente jeg måtte fylle den mer opp ,det var en sånn hul lyd når vi satt der og jeg gjorde som han sa jeg,flyttet en hel hagegruppe inn og det ble bedre ,en mye bedre lyd når vi satt der

det ble rett koselig nå ,kanskje litt smalt for beina mellom bord og sofa ,men det går bra :=) og eneste plante her i år er pelargonier og 2 potter med spirer til løvemunn ,lurer på om dei vil blomstre før høsten kommer :=)

far og datter finner krabbe ,jeg prøvde først men fant ingen ,da sønn kom fant han en og det var nok det til lillemor

lillemor hadde likt å kunne kjøre bestefarens traktor ;=)

den aller minste gojenta derimot var godt fornøgde med fanget til bestefaren ,var mykere der enn i en traktor hi hi

det var en deilig dag ingen tvil i det ,vi grilla ,spiste kake ,gikk tur og fant krabbe og da besøket vårt reiste sjekket mannen et par fuglekasser,han har laget og hengt opp 5 stk :=)

eggene til kjøttmeisa er klekte ,i denne kassen er der 6 unger ,tror der var 5 i en annen ,tittet ikke i kassen til blåmeisen ,men der er også unger nå ,fluesnapperen har vært litt sein i år ,men nå er der egg iallefall i en kasse ,håpet er att det kommer i den siste kassen også

5 nydelige blå egg til svartkvit fluesnapper ,så får vi håpe att alle ungene får leve opp ,tenker vi har iallefall 20 fugleunger/ egg i hagen vår er vi heldige får vi 5 til i den siste kassen :=)

18 kommentarer

Siste innlegg