første sommerdag

ja almanakken sier iallefall att det er første sommerdag i dag,klokka er stilt fram en time og kveldane er lysere.

I går var det skikkelig vår,plenen er grønn og vi snakket om att vi må klippe den snart om det fortsetter å vokse så fort :=) jeg plantet stemorsblomster i noen krukker og gnomen min kom ut fra vinterhiet sitt ,men hva skjedde i løpet av natten ?

hvor ble våren av,kong vinter hadde tatt over og farget alt kvitt igjen

gnomen skjønte ikke hva dette var,kaldt og vått brrrr

denne kjekkasen kjøpte jeg i går,noe sa meg att han burde få være inne i drivhuset i natt,han var blid og takknemlig for det ,for det var fin temperatur der inne i dag :=)

 

det var noe som sa meg att jeg burde sette inn pottene også før jeg la meg i går,så våren den blomstret for fullt i drivhuset i dag :=)

kjøpte en potte med duftliljer også i går,dei skal plantes i potten til frosken :=)

kjøpte også kruspersille og et par andre planter som jeg synes var søte,nå skal dei få være inne og skape vår i drivhuset,så blir dei nok plantet i div krukker når kong vinter takker skikkelig for seg ,da mener jeg att han ikke kommer tilbake :=)

27 kommentarer

Siste innlegg