første uken etter ferie

vi har kommet til fredag og det er nøyaktig en uke siden vi reiste hjem etter ferie ,hva har jeg brukt uken til :=)

Det første soom måtte gjørast var å klippe gress det var snart en måned siden sist,mannen tok fram den store klipperen som han sitter på og klipper ,men den sa pang og så ville den ikke ,jeg har en liten elektrisk og med freidig mot tok jeg den frem ,det skulle vise seg att det tok tid ,hver ledig stund det ikke har regnet har jeg klippet og i går etter 5 timer i strekk ble jeg endelig ferdige med runden ,det took rett og slett en uke å få klippet hele hagen

det var ikke lange taket jeg tok før maskina måtte renses under og slik har mye av tiden min gått ,langt vått gress er blæææææ,men jeg har en ide om hvordan jeg skal forminske denne plenen dere ser her ,når jeg er i gang får dere vite det :=)

Men jeg har hatt litt pauser innimellom ellers hadde jeg ødelagt hoftene mine helt

jeg har gått en runde og sett etter villbringebær ,jeg fikk 640g ferdigrenset ,nok til 4 beger rårørt sylte det får holde det for kulde og regn gir lite bringebær i buskene

jeg har fått i hus solbæra ,ikke mye der heller i år men 2 slike skåler ,det gir en god smak påmsaft synes vi og ligger nå i frysa til jeg får plukket rips som jeg blander ilag med

i grønnsakshagen kommer det litt forskjeligt ,nå hadde jeg noen squash som ble til vegetarburgere ,ja alle bortsett fra den største på bilde

og burgerane ble gode dei ,dei beste jeg har laget til nå :=) som tilbehør hadde vi pote og salat fra hagen

mangolt,spinat,løk og grønnkål ,det ble en deilig salat :=)

jeg har selvsagt vasket klær ,det er en ting jeg ikke gjør på ferie så litt hadde vi med oss hjem og jeg har unnet meg en tur i skogen

og jammen fant jeg en del sopp på turen kantareller på steder jeg aldrig har sett dem og bleik piggsopp likedann ,det ble 2 beger med blandingsopp og to beger med kantareller som er frest på stekepannen og blir fryst i egen juice :=)

så bortsett fra gressklippingen har det vært en ganske fin uke sånn egentlig :=)

 

16 kommentarer

Siste innlegg