fortsettelse gravefri dyrking

jeg jobber fortsatt med den nye gravefrie åkeren min ,og på Leira har vi virkelig kjekke unge bønder ,den nermeste er naboen vår og den andre er ny i bygda kjøpte en av gårdene her på Leira for et år siden .

Jeg spurte vår nye bonde om jeg kunne få litt av den skrota siloen som geitene ikke spiste ,klart det svarer ungutten og han kjørte det helt på plassen og tippet det rett opp på åkeren ,var bare for meg å jamne det litt ut i går kveld

dette blir blir virkelig bra ,hvet ikke hvor stor jeg har laget men gode 3×3 meter tenker jeg så kan jeg utvide litt bare mannen fjerner en palle med murstein som står ved siden av :=)

min mann lurte på om jeg kunne bruke sagmask ,klart det ,gode greier så jeg tok sekken i løda som dere ser og strødde det oppå siloen :=)

Så var det bonde nr 2 naboen ,når han og kone veder kjører dei alle greien er gjennom en kvern ,min er jo ute av drift ,og han kjørte og hentet et lass han hadde liggande seint i går kveld i mørket ,helt utrolig kor snille dei er ,så i dag brettet jeg opp armane og jobbet på ,fylte trillebår på trillebår ,kom ut av tellingen men en 6-7 fulle tenker eg

nesten som en tykk vinterdyne ,jeg skal ha på et lag til med gammel formolda kugjødsel men rakk ikke det i dag for jeg fikk besøk :=)

en deilig dag å jobbe i hagen på og jeg gleder meg til tiden er inne for å sette poteter ,litt tidlig ennå for det er frost i marka ,men lager til denne åkeren så prossesen med nedbryting til jord kan begynne :=)

4 kommentarer

Siste innlegg