fra mitt barndomsparadis

i går var vi på tur,en skikkelig rundtur i mitt barndomsparadis,vi kjørte til Måløy,Raudeberg,Vedvik,Kvalheim ,Kråkenesfyr og refviksanden .

dere skal få være med på tur men i 2 omganger,først vil jeg ta dere med til Refvik ,det var her jeg tilbrakte somrane som barn,på Refviksanden  ute i havgapet .

her kjører vi oppover fjellet mot Kvalheim ,men vi ser ned mot Refvik

her ser dere bedre ,Refvik er en liten plass ute ved havet,dei som bor der har en halv tykk betongvegg på en side av husa,det sier litt om værforholdene der ute ,men så har dei også den finaste badestranden en kan tenke seg

en bonde har virkelig fått malt en flott lødevegg som viser att en kommer til en badestrand :=)

parkeringsplassen ved badestranden :=)

sandstanden er skjellsand og 1,5 kilometer lang,jeg tok 3 bilder som googlefoto sette sammen til ett :=)

ja dette er fra mitt barndomsrike,den gangen vi hadde en liten boble og stuet den full av badeglade barn ,var ikke barneseter eller seler,så her kunne vi fylle så mange det var mulig å stappe inn i en boble :=)

10 kommentarer

Siste innlegg