Fredholm

Velkommen til å være med meg gjennom en eventyrvandring i Helene Fredholm sin fantastiske cottage garden

vi betaler en bilett på 100 kr og får en guida runde i hagen til denne flotte damen her,jeg fikk lov å legge ut bilder på bloggen :=) hun har en besøkshage og en kan bestille afternoon tea i hagen også ,det hadde ikke vi gjort ,men om en ville kunne en kjøpe en kopp kaffe med noe å bite i :=)

vi starter ved garasjen og går gjennom en smal inngang ,den er ikke stor og åpen ,men smal og full av forskjellige hekker og planter ,det skal være spennende å gå på oppdagelse i en cottage garden

vi lytter og hun forklarer , hva er en cottage garden ? jo sier Helene ,kort fortalt en lat hage og det passer jo meg helt perfekt ,plantene skal få lov til å spre seg litt som dei selv vil ,små ganger,hyggelige små rom for en kopp kaffe eller te eller bare den gode praten :=)

dette må vel være den kosligste drivhus en kan tenke seg :=) det vises ikke her men hun hadde 2 store tomatplanter inni her også og det var masse tomater på dem

jeg elsker denne hagen ,i posen har jeg kjøpt en vakker duk ,håndkvilta av typen dere ser i drivhuset ,den ligger nå på mitt salongbord og passer så godt til blondegardina mine som også er av typen dere ser i drivhuset,bare et annet mønster på mine

noen lurte på arbeide med en slik hage ,men den var minimal ,en lat hage :=) for hun luker ikke ,når en planter så tett kommer det lite ugress og hun brydde seg ikke med å knipe vissent,sådde hun blomster en plass så var det helt greit att den frødde seg selv en helt annen plass,og med mange grusganger ble det lit plen å slå :=)

cottage garden skal ha myke og runde former ,ikke stramme og rette ,det er jo skikkelig spennede å vandre i en slik hage ,og siden jeg vil vise dere litt mer lager jeg en vandring nr 2 i nytt innlegg så det ikke blir så mange bilder på ett innlegg

 

8 kommentarer

Siste innlegg