frem med sykkelen

I dag var det frem med sykkelen ,mandag og det er strikkekafe og da er det greit å sykle når det er vær til det

i dag var det tørt og 15 + ute ,litt kjølig vind når jeg sykla men deilig alikavel :=)

Vi hadde det veldig hyggelig på strikkekafe ,praten satt løst og plutselig hadde kl passert tiden vi bruker å avslutte :=) vi taket for laget og jeg syklet hjem igjen .

Litt husarbeid og tilbereding av middag ,og så var kvelden kommet .

Nå melder dei et ufyselig vær her hos oss,regn,liten kuling opp mot liten storm ,og det begynner i morgen ,så da middagen var ferdig tenkte jeg det var på tide å ta litt inn i hus fra grønnsakshagen ,det ble noen kvite agurker,og 4 små squash ,greit å plukke dem i tillfelle regnet vedvarer lenge :=)

Gressløken var på vei å takke for seg ,men ennå kunne noe brukast,så jeg plukket en bukett,for jeg tenkte jeg ville ha litt ekstra gressløk i olje

det ble 2 glass ,jeg bruker små glass som har vært tacosaus i eller oliven ,perfekt str til grasløk i olje :=)

Luftløken min flyttet jeg i sommer og i den nye kassen skal jeg si den har trivdes ,så det er også noe jeg vil ta litt vare på ,

luftløken danner småløk i toppen på en trea stokk som vokser opp ,jeg klipper den ned og bruker disse mye på samme måte som vårløk eller purreløk ,liker det best jeg

jeg kutter det i passe  biter

presser ut luften og slår knute på ,så er det bare å putte i fryseren ,skal jeg lage en suppe er det bare å ta opp så mye som jeg ønsker og legger det rett i suppen uten å tine det først :=) her gjelder det å ta vare på alt en dyrker ,så kan disse høststormane bare komme :=)

10 kommentarer

Siste innlegg