frodig hage

God morgen ,i går leste jeg ett innlegg hos soliv ,hun minnet oss oom viktigheten med å ta vare på føttene våre ,jeg took straks fram et fotbad og det var så deilig

og det var deilig ,file liitt og smøre seg med en god krem ,for jammen får en tørr hud gjennom vinteren .

Så koom sola oog heldigvis fikk vi varme i går ,ja ikke som vii hadde sist uke ,men det var ikke kald vind ,så da ble det hahgearbeid,jeg joobber foor å til slutt sitte igjen med en frodig hage :=) over tid har jord blitt fjernet og flyttet og da har mange løker fulgt med og etablert segi uutmarka ,og der gjør dei liiten nytte så i går ville jeg hente noen av dem hjem og la  dem blomstre der dei hører hjemme :=)

 

 

siden jeg ville hente hjem disse løkene som vokste i utkanten av våre jorder ,da ble det jo en spasertur i tillegg :=) bøndene har gjødslet og brutt opp jorder som skal fornyast ,det er så deilig å se hvordan naturen våkner til liv

der sto liljene ,fyldige og fine :=) jeg spadde dem varsomt opp og la dem i bøtta

der var krokuser også ,nå var dei ferdige å blomstre men bladverket var der ,så jeg spadde opp dem også i tillegg noen kuleprimuler,kuleprimulane er på vei så når liljene begynner å takke fooor seg er kuleprimulane fiine ,da er det greiit å ha mange ,skalen ha en frodig hage er det kjekt med masse av en soortog noe som blomstrer hele tiden .

På vei ned igjen oppdaget jeg fiine blomster langs veien

kvitveis der jeg ikke har sett dem før

og et stort felt med vårkål ,høresnesten ut som en salat men vårkålen er giftig ,men veldig vakker

jeg har planer om å fortsette med å lage en frodig hage ,for vi har flere enkle påskeliljer på en jorde som en sauebonde slår for oss,men nå skal påskeliljene ned til min hage ,det kan ikke bli for mange her hos meg :=)

vi fikk snø langt ned i fjella i går kveldog i natt ,men ute er det 5,9+ det er vått og har regnet men her var det tørt så det vil bare sette fart på veksten ute :=) men snøen den kan holde seg oppe i fjella ,ha en fin dag da

 

12 kommentarer

Siste innlegg