frodige enger

i dag måtte jeg ut etter att jeg hadde baket brød ,lufte meg litt og turen gikk først rundt garden i full oljehyre ,det regnet litt ja ,blåste innimellom ,men det var ikke grunnen i seg selv for hel regndress, nei det er rett og slett frodige enger,slåtten er ikke skikkelig i gang og noen steder rakk gresset meg opp til livet ,da var det godt med en regnbukse på

frodige enger  og snart er bøndene i full gang med slåtten tenker jeg

jeg gikk ikke ute på jordene,vi har en traktorvei som går rundt jorden ,selv her er det ekstra frodigt i år

innimellom kom en skikkelig vindkule ,da la trærne seg sidelengs

i år er det veldig masse heggebær i trærne ,kan ikke huske det har brukt å være så mye selv om trærne blomstrer godt hvert år ,jeg har ikke smakt bæra,men jeg hvet att en kan lage både saft og likør ,så tenker jeg att det er godt fuglene også har noe som er sitt :=)

ikke ofte det kommer vatn til denne elven ,men i dag sildra det littegrann

så er jeg på toppen av bakkane,og ser utover fjorden ,fjella som blir mer og mer som en skykke jo lengre ut en ser ,det er vakkert :=)

13 kommentarer

Siste innlegg