froodith sin lille januarmoro – OMSORG

God kvelden ,i dag er det omsorg som er tema ,jeg gikk tur i dag tenkte jeg kunne gå gamleveien bak tunellen siden snøen nå er så og si borte ,jeg stoppet halveis til Kalnes av en lyd ,var det is eller stein som løsnet i fjellsiden ? det ble stille ,men så hørte jeg en annen lyd det kom fra sjøen ,jeg ser over autovernet og der kom det opp på en stein 2 oter

først en den hadde en fisk i munnen ,så kom en til bak den første,dere ser hode bak den på steinen

dei lekte ,rulla seg i hverandre og lagde lyder

det var da jeg skjønte att dette var mor og barn ,plutelig begynte den ene å die ,jeg fikk ikke bilde av det da den begynte for da la moren hode godt over barnet sitt som om hun passet godt på den da den diet ,men så var det nok ,barnet holdt fast litt til da moren slapp han ,hun hoppet utei sjøen ,lagde noen lyder og barnet fulgte etter ,det var rørende å se omsorgen den otermammaen gav til barnet sitt .

Jeg snudde her for jeg hørte mer som ramlet i fjellsiden ,det var greit for ei venninne ringte og sa hun og ei til ville komme på besøk ,vel hjemme kokte jeg kaffe og tinte fruktkake til damene kom ,det er omsorg det også ,omsorg for att venninner skal kose seg litt når dei er på besøk :=)

min kjære pappa som jeg var så uendelig glad i ,jeg skulle gitt ham all den omsorgen han trengte den siste tiden han var blandt oss ,men det gikk ikke han fikk en form for demens og kunne hverken stå,gå eller snakken han trengte mye omsorg av erfarne pleiere på heimen ,

Det er mange former for omsorg om det er barn ,voksne gamle eller dyr alle er vi skapt til å gi hverandre omsorg

10 kommentarer

Siste innlegg